$$News and Reports$$

11 ינו' 2018

​בימים אלו מתקיים במחלקה למדעי החיים קורס במיק​רוביולוגיה חקלאית שהוא פרי של יוזמה משותפת של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. 

במהלך הקורס סטודנטים משני המוסדות האקדמיים נדרשים להתמודד עם אחת הבעיות המרכזיות בתחום הביום המיקרוביאלי (microbiome) – הנדסת חברות סינטטיות של מיקרואורגניזמים. האתגר עמו מתמודדים הסטודנטים מרוכז סביב הנדסת חברות מיקרוביאליות השוכנות במעי של פרות ומשפיעות על ניצולת עיכול המזון. 

​הסטודנטים משתמשים בכלים החדשניים ביותר בתחום אשר מאפשרים להם לבודד מיקרואורגניזמים מסביבות מעי אנארוביות ולאפיינם ברמה הגנומית והמטבולית על מנת לפענח את תפקודם. הסטודנטים לומדים להשתמש בכלים ביואיפורמטיים ומפתחים גישות חדשות המאפשרות להנדס חברות מיקרובליות עבור תפקודים רצויים התומכים בתפקוד יעיל של הפרה ובו בזמן מפחיתים תפקודים לא רצויים כגון יצור מתאן שהינו גז חממה בעל אפקט שלילי על הסביבה. הקורס הוא תולדה של מאמץ משותף של פרופסור אוטו קורדרו מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס ופרופסור איציק מזרחי מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. המימון לקורס מגיע מתכניות  MISTI-BGU, NSF-BSF, הפקולטה למדעי הטבע והמחלקה למדעי החיים.