פלדנקרייז 

 

 

שיטת פלדנקרייז פותחה בישראל ונקראת על שם ממציאה, ד”ר משה פלדנקרייז. זו גישה יוצאת דופן ללימוד באמצעות תנועה, המבוססת על עקרונות ניורולוגיים, פיזיקליים, ביו-מכניים והבנה מעמיקה של תהליכי למידה והתפתחות אנושיים.

לכל אדם הרגלים תנועתיים שונים אשר רכש לאורך השנים עקב ניסיון חייו והדימוי העצמי שלו. חלק מההרגלים טובים אך ישנם כאלו שמגבילים, גורמים לכאב ונזק – לעיתים אף מבלי שנהיה מודעים לכך. שיטת פלדנקרייז עוזרת להשיב לגוף גמישות גופנית ושכלית, מפתחת יכולת תנועה חופשית והרמונית ומפתחת יציבה זקופה ללא מאמץ. שיטת פלדנקרייז מיועדת לכל מי שמעוניין להרגיש יותר נוח בישיבה מול מחשב, במשחק עם הילדים או הנכדים, או כשאתם עוסקים בתחביב בזמנכם הפנוי.

רובנו לא מודעים בחיי היום יום לאופן בו אנו מפעילים את השרירים ואת השלד שלנו. מודעות כזאת ניתנת ללימוד. להפעלה מודעת של הגוף יש השלכות חיוביות לשכלול התפקוד הפיזי והנפשי של האדם. על ידי שימוש במודעות, אפשר ללמוד לשחרר לחץ ומתח שרירי המצטברים בגוף ולפעול באופן יותר נינוח ונעים. כשתלמדו להתנועע בפחות מאמץ החיים יהפכו קלים יותר.

שיטת פלדנקרייז מתמקדת בקשר בין תנועה ומחשבה. בעקבות זה מתפתחות מודעות ויצירתיות יחד עם שיפור פיזי. כל אחד ואחת, החל מילדים, מתבגרים, ספורטאים ואמנים ועד מנהלים רואי חשבון ופנסיונרים יכולים ליהנות משיטה זאת. 

שיטת פלדנקרייז עוזרת לאנשים עם קשיים או כאבים הקשורים ליציבה, לבעיות מפרקים, לאנשים עם כאבי גב, לבעיות קואורדינציה ושיווי משקל. כמו כן לשיפור תחושה עצמית, להקלה על נשימה, ליציבה זקופה בלי מאמץ, לשיפור הגמישות (גופנית ושכלית), להרמוניה וחן תנועתי, היא משדרת כבוד לגוף, מפתחת עצמאות אחראיות ויכולת למידה בכל התחומים.

 

שיטת פלדנקרייז שייכת למשפחת טכניקות היציבה והמודעות בתנועה. בשיעורים המורה ילווה אתכם בסדרת תנועות עדינות שכוונתן לפתח מודעות איך אתם מתנועעים. השיעורים מתבצעים בשכיבה על מזרונים, בישיבה ואף בעמידה.

 

"תנועה היא חיים, החיים הם תהליך. שפר את איכותו של התהליך ותשפר את איכות החיים" – פלדנקרייז.

 ​​


 שעות פעילות של החוג:

שם המדריך

יום

שעה

אבינועם דורון

ראשון

18:3-19:30


 
 
לפרטים ולהרשמה: 08-6472936, 08-6472740​