$$News and Reports$$

13 מרץ 2019


ב 8.03.2019  התקיים המפגש השנתי של צוות המרצים בתוכנית האוניברסיטאית "נגישות להשכלה גבוהה" בנגב. השנה, לראשונה, הוחלט להעניק למרצים תעודות הערכה על פועלם ועבודתם הרבה בתוכני​ת


"נגישות להשכלה גבוהה" הינה התוכנית הוותיקה ביותר לנוער מצטיין בדרום, המתקיימת זו השנה ה-18 וייחודית לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את התוכנית מובילה פרופ' מירי עמית, המנהלת האקדמית של התוכנית. בתוכנית משתתפים בכל שנה מעל 700 תלמידים המגיעים מדי יום שישי מבתי ספר מכל המחוז הדרומי ללמוד קורסים אקדמיים במגוון רחב של תחומי דעת.  

בשיעור


מנהלת מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע, ד"ר ציונה אלקיים-כהן: "אצלנו במרכז מתקיימים תוכניות רבות לנוער מחונן, מצטיין ומצוין. תוכנית הנגישות הינה התוכנית היחידה שפונה לאוכלוסייה רחבה של תלמידים מצוינים ומאפשרת להם להכיר לעומק את תחומי הדעת המגוונים באקדמיה, עם דגש על תחומי המדע, ולהרחיב את הידע הכללי שלהם מחד ולגבש דעה לגבי הנושא שמעניין אותם באקדמיה מאידך. זו גם התוכנית היחידה שנבנתה בהתאם לצרכים של תלמידי המחוז הדרומי ומוכיחה, זו השנה ה-18, את הצורך בה ואת האימפקט שיש לה על המחוז בכלל ועל התלמידים המשתתפים בה בפרט".

פרופ' מירי עמית, מלווה את התוכנית מיום היווסדותה ואחראית על הצדדים האקדמיים שלה ועל גיוס והנחיית סגל ההוראה. כמידי שנה במפגש השנתי, פרופ' עמית הציגה את ההצלחות של התוכנית ולקחים שנלמדו ויוטמעו בשנים הבאות. כמו כן הציגה פרופ' עמית את תוצאות משוב התלמידים.

השנה, לראשונה, הוחלט להעניק למרצים תעודות הערכה על פועלם ועבודתם הרבה בתוכנית.
פרופ' עמית: "אני נכנסת לכיתות וחשה רגע של נחת והתפעלות. את משוב התלמידים לא ניתן לזייף- שביעות רצונם של התלמידים מתבטאת בציון המאוד גבוה שהם נותנים לתוכנית והוא נשמר משנה לשנה. הסילבוסים של הקורסים הינם ברמה הגבוהה ביותר. מדי שנה נדרשים המרצים לעדכן את הסילבוסים, ולהתאימם לתלמידים בצורה הטובה ביותר, על מנת למשוך את התיכוניסטים לנושאים חדשים ומעניינים".

רכזת התוכנית, גב' אריאלה שמשון:" כאשר החלטנו להעניק למרצים תעודות הערכה, לא ידענו איך לבחור את המרצים מסיבה פשוטה – כל המרצים מצוינים ומוערכים. אני מזהירה את כל המרצים החדשים המגויסים לתוכנית כי פעם נגישותניק תמיד נגישותניק. את הדרייב וההנאה של ההגעה בימי שישי, והסיפוק שמקבלים המרצים בתוכנית מההוראה, אי אפשר לזייף. המרצה בנגישות הוא מעבר למרצה וחוקר מוערך, הוא מהווה מודל לחיקוי והשראה לתלמידים, ומייצג את אוניברסיטת בן גוריון בפרט והמוסדות להשכלה גבוהה בכלל.

צוות המרצים
הוקרת צוות המרצים

ד"ר אנה לוריא, מסגל ההוראה של התוכנית, מלמדת את הקורס "ביוכימיה של סטרס, מזון ורגש", במחלקה למיקרוביולוגיה:
"ההוראה בתוכנית שינתה אותי כחוקרת, שינתה את היחס שלי למדעים". 

המרצים הוותיקים ביותר בתוכנית קיבלו תעודות ההערכה על השתתפותם בתוכנית:
מר גד ליאור, כתב מערכת ידיעות אחרונות , מלמד בתוכנית 12 שנה.
מר יוסי זהבי, חבר סגל במחלקה להנדסת תעשייה וניהול​, מרצה זו השנה ה-11 בתוכנית.
ד"ר סימה שכטר, מלמדת 11 שנים בתוכנית.
ד"ר דניאל זלדס , מלמד 8 שנים בתוכנית.
ד"ר פיני דמתי, רכז מסלול הרפואה בתוכנית, מלמד 6 שנים.
יעקב טוב, מתמטיקאי, מלמד בתוכנית 8 שנים.
יותם ליאור, סטודנט לרפואה בשנתו ה-6, מלמד בתוכנית 5 שנים.

יוסי זהבי רובוטיקה
נגישות להשכלה גבוהה - שיעור רובוטיקה