$$News and Reports$$

09 אוג' 2017

הדוקטורנטית שירן ברבר-צוקר מהמחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחייתו של פרופ' רז זריבץ', נבחרה לייצג את הארגון האירופי לביולוגיה מולקולארית (EMBO – European Molecular Biology Organization) בכנס זוכי פרס נובל בכימיה, Lindau Nobel Laureate Meeting שהתקיים בימים אלה בלינדאו, גרמניה.

 הדוקטורנטית שירן ברבר-צוקר

את הדוקטורט שלה ערכה ברבר-צוקר בתחום הביולוגיה המבנית ובמסגרתו היא חוקרת את הקשר בין המבנה האטומי לתפקוד של חלבונים מעבירים מתכות (Cation diffusion facilitator protein family). 

כנס זה מתקיים פעם בשנה, כאשר כל שנה מוקדש לתחום אחר בו ניתן פרס נובל (פיזיולוגיה ורפואה, פיזיקה או כימיה). השנה הכנס הוא בתחום הכימיה ומובילים אותו כ-30-40 זוכי פרס נובל מתחומי המדעים וכ-400 סטודנטים, מהמובילים בתחום הכימיה בכל העולם.

בכנס משולבים מושבים שונים של הרצאות, דיונים וכיתות אמן. מטרת העל של הכנס היא לאפשר דיון פעיל והחלפת ידע ורעיונות בין זוכי פרס נובל למדענים הצעירים, בין מדענים מתחומי מחקר שונים וממדינות שונות ופיתוח הרשת האקדמית של הסטודנטים - הן בינם ובין עצמם כמדעני העתיד והן עם מדענים מובילים כיום בתחום הכימיה בעולם