$$News and Reports$$

13 פבר' 2019
הנדסת נתונים

המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב משיקה בשנת הלימודים הקרובה (תש"פ) תוכנית חדשה לתואר ראשון בהנדסת נתונים. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא אחד המוסדות היחידים בארץ בהן נלמד התואר, המוסד הראשון שהציע תוכנית לימודים בתחום לתואר שני והמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע היא בעלת הריכוז הגבוה ביותר של חברי סגל מומחים החוקרים ומלמדים את התחום.​

​​​​​​​​​ההערכה המקובלת היא שכמות הנתונים שנוצרה בעולם בשנתיים האחרונות גדולה משמעותית מכמות הנתונים שנוצרה לפני כן משחר ההיסטוריה. כל אדם משאיר אחריו עקבות דיגיטליים של כשלושה ג'יגה בַּיִת של נתונים בכל יום, משמע כשלושה מיליארדי מספרים ואותיות בכל יום​. זו בדיוק הסיבה שאחד התחומים אשר נמצאים בצמיחה הגדולה ביותר בעולם הוא תחום הנדסת הנתונים.

מהנדסי נתונים מפתחים שיטות למיצוי וניתוח נתונים, מתוך הכמות העצומה של הנתונים (Big Data), לצורכי חיזוי והבנה אוטומטית של תבניות ותהליכים בנתונים בתחומי מגוונים. תוכנית הלימודים נבנתה על ידי מומחים על בסיס צורכי התעשייה העכשוויים והעתידיים, המספקים מענה לשוק הנתונים המתפתח והמשווע לעובדים איכותיים. 

הלימודים כוללים סדנאות מעשיות בשיתוף עם התעשייה. כבר במהלך הלימודים התלמידים נהנים משיתופי פעולה עם התעשייה, מהתנסות במעבדות ההוראה המשוכללות ביותר בארץ ומהשתתפות במחקר במגוון תחומים. התואר מכשיר מהנדסי נתונים שיטפלו בכל התהליכים של טיפול בנתונים, כולל: איסוף, מיצוי, ניתוח, הצגה והסקת מסקנות. ​

בתום ארבע שנות לימודים ופרויקט גמר אחד, בוגרי התוכנית יהיו מוכשרים להשתלבות בחברות טכנולוגיה בינלאומיות אשר עוסקות בקשת רחבה ומגוונת של תחומי היי-טק, כמהנדסי נתונים. על פי סקרים ​​​בארץ ובעולם תחום הנדסת הנתונים הוא תחום ההיי-טק הצומח ביותר וחסרים בו הכמות הגדולה ביותר של עובדים כיום. 


הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.

למידע מפורט על התוכנית »​ 


ההרשמה לשנת הלימודים תש"פ באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פתוחה »​