$$News and Reports$$

15 יול' 2018
 

ד"ר שלי לוי-צדק מהמחלקה לפיזיותרפיה ומרכז זלוטובסקי למדעי המוח, זכתה בימים אלה במלגת FCFP היוקרתית
(Marie Skłodowska-Curie FRIAS COFUND Fellowship Programme).

 
ד"ר שלי לוי- צדק  

המלגה מוענקת מדי שנה לחוקרים מובילים מרחבי העולם ומאפשרת שהייה במכון פרייבורג ללימודים מתקדמים (FRIASׂ) בגרמניה כפרופ' אורחת למשך שלושה חודשים. מכון פרייבורג תומך בחוקרים בינלאומיים המובילים פרויקטים אקדמיים מצוינים וחדשניים באמצעות מלגות אישיות או קבוצתיות. המלגה ממומנת על ידי תכנית המלגות מארי קירי מטעם התוכנית Horizon 2020 למחקר וחדשנות של האיחוד האירופי .

במהלך שהותה בגרמניה, תחקור ד"ר לוי-צדק, בשיתוף עם פרופ' אוליבר מולר וד"ר פיליפ קלמאייר, את ההיבטים האתיים של שילוב רובוטיקה בשיקום לאחר שבץ מוחי. מחקר זה צפוי להוות בסיס לדיון בין תחומי נרחב על הדרכים הראויות לשילוב טכנולוגיה בחיי היומיום, בדגש על אוכלוסיית הקשישים הבריאים ובמהלך שיקום. במסגרת שיתוף הפעולה יקיימו החוקרים כנס אזורי בו ידונו חוקרים מתחומים שונים בנושאים אלה.  

בשנים האחרונות מובילה ד"ר לוי-צדק את המעבדה לחקר הקוגניציה, הזקנה והשיקום בפקולטה למדעי הבריאות. בעבודתה היא בוחנת את ההשפעות של גיל ומחלות על יכולת השליטה  בתנועות הגוף, וכן כיצד ניתן לשפר ולהאיץ תהליכי שיקום בעזרת רובוטיקה. מחקריה של ד"ר לוי-צדק עשויים לסייע לאנשים עם מגבלות לנוע ביתר חופשיות. אחד מהם עוסק במחלת הפרקינסון ובדרכים להפחית את סממני המחלה באמצעות תנועתיות.

המחקר במעבדתה מנוהל בגישה רב־תחומית, והסטודנטים בצוות מגיעים משדות מגוונים, בהם פיזיותרפיה, הנדסה, פסיכולוגיה, מדעי המחשב ואף פילוסופיה. המחקר נעשה בשיתוף פעולה עם חוקרים מישראל וממדינות שונות בעולם.

לוי-צדק חברה בנוסף ביוזמת ABC לרובוטיקה. עבודתה נתמכת במענקים ממקורות שונים ביניהם הקרן הלאומית למדע, קרן השיקום השוודית פרומוביליה וקרנות ברנדייס לייר, ברנדייס ברונפמן ומשפחת בורטן.