$$News and Reports$$

18 אוק' 2017

ד"ר מרים (מירה) עמירם זכתה במענק היוקרתי לחוקרים צעירים של המועצה האירופית למחקר (ERC).

 

ד"ר עמירם היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המחשב, תואר שני בכלכלה ותואר שני בהנדסת ביוטכנולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את הדוקטורט שלה ערכה באוניברסיטת דיוק בארצות הברית בתחום ההנדסה הביו-רפואית ואת הפוסט-דוקטורט באוניברסיטת ייל בתחום הביולוגיה הסינתטית. כמו כן, ד"ר עמירם חברה במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה ע"ש אברם וסטלה גולדשטיין-גורן באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

מחקרה של ד"ר עמירם מתמקד בהנדסת מנגנון תרגום להפקת חלבונים המגיבים לאור. מטרת הפרויקט הוא לאפשר בנייה של ביו-חומרים וחלבונים שיכולים לשנות את תכונותיהם בתגובה לאור נראה. טכנולוגיה כזו תאפשר בעתיד לתכנן מערכות להעברת תרופות שיישלטו באופן חיצוני על ידי החולה או הרופא, תרופות חדשות וכלים למחקר ולהנדסה של מערכות ביולוגיות, באמצעות שליטה על התנהגותם בעזרת אור.

תחומי המחקר שלה כוללים פיתוח של כלים בביולוגיה סינתטית לשילוב חומצות אמינו לא טבעיות, לשם תכנון של חומרים וחלבונים בעלי פונקציות חדשות למטרות ביוטכנולוגיות.

מענק ERC לחוקרים צעירים הוא אחד ממענקי המחקר היוקרתיים והרווחיים ביותר שחוקר צעיר יכול לקבל. על החוקרים להגיש מועמדות שנתיים עד שבע שנים לאחר קבלת הדוקטורט שלהם. המימון יכול להגיע לשני מיליון אירו במשך חמש שנים.​