$$News and Reports$$

24 מאי 2018
 

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח אמר את הדברים בשיחה על הבמה עם פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, באירוע SilicoNegevBGU, אירוע היזמות הגדול בדרום שהתקיים אמש (23.5.2018) באוניברסיטה, עמותת מט"ע וקהילת היזמות Tech 7, בשיתוף עם עיריית באר שבע

Assaf Rappaport and Rivka DM.jpg 

אסף רפפורט, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, התייחס בשיחה עם פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב, לנושא שילוב נשים בתעשיית ההיי-טק: "זה נושא מאד כואב, גם במיקרוסופט וגם בתעשיית ההיי-טק. אנחנו לא תעשייה שמחבקת נשים וצריך לדעת את זה. אפילו המספרים מראים, באוניברסיטאות מסיימות 35 אחוז נשים ובעולמות ההיי-טק יש לנו רק 20 אחוז. זה אומר שיש לנו חלק תורם מאד לאשמה". 

רפפורט המשיך והרחיב על הנושא: "שילוב נשים ובכלל גיוון צוותי העבודה זה לא צורך חברתי או פילנתרופיה, זה הכרח עסקי כדי שאנחנו כמיקרוסופט ואנחנו כתעשיית ההיי-טק הישראלית נצליח. זה עניין של חדשנות ואפשרויות פיתוח. אני אגיד שאני לא התחלתי ככה. כשהקמתי את הסטארט-אפ היינו כמעט רק גברים, היינו כולם בוגרי 8200 שנראים אחד לאחד אותו דבר ואני נכוויתי. היה צוות מצוין ומדהים אבל הוא לא היה מגוון.   אנחנו נאבד את מעמדנו כמעצמת היי-טק אם לא נפעל לשילוב יותר נשים בתעשייה".

על הביקור בפארק ההייטק האוניברסיטאי בבאר שבע אמר רפפורט: "דבר ראשון שראיתי זו העוצמה. אתה מסתובב בפארק ההיי-טק ורואה את הלוגואים. כל כך הרבה חברות, לא רק הגדולות, לא רק מרכזי ה-R&D הגלובאליים שנמצאים פה אלא גם הסטארט-אפים הקטנים שזה מדהים שיש מקום גם להם וכמובן החיבור כולו. זה היה ה'וואו' הראשון שקיבלתי".

רפפורט הוסיף: "להבין שהמקום הזה הולך לעבוד כאקו-סיסטם זה אולי נשמע טריוויאלי אבל לפצח אותו ולעשות אותו זה הרבה יותר קשה, יש יריבות בין כל גוף אפשרי. בין אם זה ממשלה, סטארט-אפים, חברות גדולות, אקדמיה, צבא שעובר לפה, אבל הצלחתם לבנות את הגשר הזה בין כולם. למשל לראות את מנכ"ל מיקרוסופט מבקר ב-EMC שיושבים שם נציגים של סטארט אפים ומקרינים לכולם סרטון של IBM. אמרתי 'זה לא קורה בשום מקום בעולם'. אני חושב שהגשר הזה שבבאר שבע הצלחנו לבנות זה מטורף וייחודי".

 

באירוע  SilicoNegevBGU, אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עמותת מט"ע וקהילת היזמות Tech7, בשיתוף עיריית באר שבע, ייערך שלב הגמר של תחרות הסטארט-אפים של SilicoNegevBGU, אליה נרשמו 70 סטארט-אפים טכנולוגיים מכל הארץ שהם זיקה לנגב ופועלים לחיזוקו ברמה הארצית והבינלאומית.

לשלב הגמר עלו שלושה סטארט-אפים, אשר הזוכה מביניהם יזכה בהשקעה של עד 500,000 ש"ח(!) שתינתן מטעם עמותת מט"ע לפיתוח וצמיחה. עוד מתקיים במסגרת האירוע הפנינג יזמות ומימון לחברות צעירות.