$$News and Reports$$

20 פבר' 2018

הטכנולוגיה פורצת הדרך של חברת הסייבר מורפיסק מבאר שבע מקדימה את צעדי התוקף. היא מבוססת על מחקרים אקדמיים ופיתוחים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אשר מוסחרו באמצעות BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה

Morphisec Logo 

חברת הסייבר הישראלית, מורפיסק (Morphisec), שנוסדה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב באמצעות חברת הטכנולוגיות BGN Technologies הודיעה על השלמת סבב גיוס שני של  12 מיליון דולר. החברה פיתחה פתרון פורץ דרך, על בסיס מחקרים אקדמיים וטכנולוגיה מוגנת בפטנטים שמקורם באוניברסיטת בן-גוריון. הפתרון שיצרה החברה נקרא שיטת המטרות הנעות- Moving Target Defense. בשיטה זו ניתן להקדים את צעדי התוקף ולמנוע התקפות עוד בטרם הן מתחילות.  

למייסדי החברה ידע וניסיון עשיר בתחום אבטחת המידע, ועליהם נמנים, בין היתר, מומחי הסייבר של אוניברסיטת בן-גוריון: פרופ' יובל אלוביץ, ראש מעבדות הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון וד"ר מוטי גורי, חוקר בכיר במעבדות הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון. מטה החברה שוכן בפארק ההיי טק האוניברסיטאי בבאר שבע, ובנוסף היא מחזיקה במשרדים בבוסטון, מסצ'וסטס. החברה מעסיקה 45 עובדים, היא צומחת במהירות, ובעקבות הגיוס בכוונתה לגייס עובדים נוספים במגוון תחומים.

בגיוס השתתפו  המשקיעות קרן JVP, GE (NYSE:GE), Deutsche Telekom Venture Partner, והמשקיע החדש – Orange Digital Ventures (ODV) – זרוע ההשקעות של חברת אורנג' טלקום, משקיעים נוספים בסיבוב כוללים את: La Maison, Portage Partners, OurCrowd,  Kodem Growth Partners,  ו- Evolution Equity Partners.

סבב הגיוס הנוכחי, יאפשר למורפיסק להאיץ את  פעילותה העסקית ולספק את מוצרי הסייבר החדשניים שפיתחה ביעדים נוספים בעולם, תוך התמקדות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. החברה אף מתכוננת להגדיל את צוות העובדים ובמיוחד בתחומי ההנדסה, מכירות ותמיכת לקוחות.

נטע כהן, מנכ"ל חברת BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון: "הצלחתה של חברת מורפיסק מהווה דוגמא ליכולת להוציא אל הפועל מצוינות מחקרית אקדמית בזירה העסקית. אנו שמחים על הצלחה נוספת כתוצר מהשותפות החזקה של  BGN Technologies עם קרן  JVP"

הפתרון המהפכני של מורפיסק בתחום אבטחת נקודות הקצה בשיטת המטרות הנעות  משנה את כללי המשחק ומאפשר למורפיסק להיות החברה היחידה המסוגלת לספק הגנה על מערכות הפעלה, באמצעות גישה חדשנית המקדימה את צעדי התוקף ומונעת התקפות סייבר עוד בטרם הן  מתחילות את תהליך התקיפה. מורפיסק מספקת שכבת הגנה קריטית, להגנה על הזיכרון הפתרון מתפרס בקלות בתשתיות האבטחה הקיימות של הלקוחות. הטכנולוגיה של מורפיסק מתאימה ללקוחות בכל גודל ובכל מקום ומעניקה ללקוחותיה יתרונות תפעוליים ועסקיים משמעותיים.

החברה מספקת מוצר "שגר ושכח" שלא משפיע כלל על תחנות המחשוב, מאפשר המשכיות לאורך זמן, מניעת  צורך בעדכונים,  שמירה על רמת ביצועים, תמיכה בנקודות קצה ובשרתים בסביבות פיזיות, ורטואליות  (VDI) והיברדיות. שיטת הגנה זו לא דורשת ניטור וזיהוי, ואיננה משתמשת במודלים סטטיסטיים ואלגוריתמים כלשהם, ומשכך, איננה דורשת בסיס ידע. כל עצירת התקפה הינה דטרמיניסטית וללא התרעות שווא.

מורפיסק נהנית מצמיחה מתמשכת משמעותית: בשנת 2017, משהוטמעה הטכנולוגיה שלה במאות אלפי נקודות קצה ברחבי העולם, הניבה החברה צמיחה של מעל 1000%.  כמו כן, בשנת 2017 הציגה אותה חברת SE Labs כבעלת  דירוג יעילות של 100% בהגנה מפני כל מתקפה (נוזקות חמקניות ואקספלויטים) שנבדקה במעבדותיה. ב-2015 ערכה מורפיסק את סבב הגיוס הראשון שלה, ובשנת 2016 הוכרה כ"Gartner Cool Vendor". הסבב הנוכחי מביא את כלל גיוסי החברה עד היום, למעל 20 מיליון דולר.