$$News and Reports$$

22 נוב' 2017
 

מומחי גרעין מהיחידה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצטרפים לפרויקט הבינלאומי  IRPhE.

הפרויקט הבינלאומי IRPhE – International Reactor Physics Evaluation נוסד בשנת 1999 על ידי הסוכנות לאנרגיה הגרעינית ( NEA ) השייכת לארגון ה-OECD . במסגרת הפרויקט נפגשים מומחי גרעין מכל העולם המתמחים בפיסיקת כורים ותכניות ניסוי גרעיניות וזאת על מנת לספק לקהילה הבינלאומית של מדעני גרעין נתונים ניסיוניים איכותיים על ידי איסוף וניתוח ניסויים רלוונטיים ממתקני גרעין ברחבי העולם.


הפגישה האחרונה של קבוצת המומחים של פרויקט ה- IRPhE התקיימה בוושינגטון ,  בין ה-24-26 באוקטובר 2017 ועסקה בביקורת טכנית של ניסויים חדשים. לראשונה מאז תחילת הפרויקט, מומחים ישראלים בפיסיקת כורים,  מהיחידה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, השתתפו

בפגישה ותרמו באופן פעיל לפרויקט ה -IRPhE . בפגישה זו הציג הדוקטורנט מרט מרגוליס, הלומד בהנחייתו של ד"ר ארז גלעד מהאוניברסיטה וד"ר פטריק בלייז מהועדה לאנרגיה אטומית הצרפתית  CEA ניתוח חדשני של ניסויי פיסיקת כורים וזכה לביקורות מצוינות . עבודתו של מרט,  המהווה חלק ממחקר הדוקטורט שלו, תיכלל במהדורה הבאה של מדריך ה- IRPhE. בעקבות פעילות מדעית זו, תוכר היחידה להנדסה גרעינית כגוף תורם לפרויקט ה- IRPhE וחוקרי היחידה יוכלו לקבל גישה לבנק הנתונים הבינלאומי של הפרויקט, שלא היה נגיש עד כה למדענים ישראלים.

משתתפי המפגש
משתתפי הפגישה. מרט מרגוליס כורע בשורה הראשונה משמאל