$$News and Reports$$

07 נוב' 2018

אירועי שבוע הסייבר העולמי (CSAW) כוללים תחרויות סטודנטים בינלאומיות המתקיימות במספר מוקדים ברחבי העולם בהם צרפת, הודו, תוניסיה, מקסיקו וישראל

 

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם מרכז המצוינות בסייבר של IBM בבאר שבע, תארח את  שלב הגמר של תחרות המחקר היישומי באבטחת מידע במסגרת שבוע המודעות הבינלאומי לאבטחת סייבר ובשיתוף פעולה עם בית הספר להנדסה 'טנדון' של אוניברסיטת ניו-יורק (NYU).

במסגרת תחרות המחקר היישומי,  שתתארח באוניברסיטת בן-גוריון ב-11 בנובמבר 2018, מתמודדים דוקטורנטים צעירים ומובילים בתחומי אבטחת הסייבר על פרס המאמר הטוב ביותר. מתקבלים אליה מאמרים אקדמיים אשר פורסמו במהלך השנה האחרונה בכתבי עת מדעיים והוצגו בכנסים. השנה סקרו חוקרים ואנשי תעשייה בכירים מכלול מאמרים שהוגשו לתחרות ומתוכם העפילו לגמר שישה פיינליסטים, אשר יציגו את מאמריהם בפני חבר שופטים שיבחר את עבודות המחקר המצטיינות ביותר. לאורך השנים התחרות היוקרתית משכה אליה כמה מהמאמרים המובילים בעולם בתחום אבטחת הסייבר. לצפייה במאמרים שהגיעו לגמר

התחרות באוניברסיטת בן-גוריון אורגנה על ידי ד"ר יוסי אורן מהמחלקה להנדסת מערכות מידע ותוכנה וד"ר יאיר אלוש ממרכז המצוינות בסייבר של IBM.  במהלך אירוע הגמר יאזינו המשתתפים להרצאתו של פרופ' יובל אלוביץ, מנהל מרכז המחקר לאבטחת סייבר ומנהל מעבדות החדשנות של דויטשה טלקום באוניברסיטת בן-גוריון.

זו השנה השנייה שאוניברסיטת בן-גוריון בנגב לוקחת חלק באירועי שבוע המודעות לאבטחת סייבר בשיתוף אוניברסיטת ניו יורק  ומוסדות אקדמיים נוספים ברחבי העולם.  באירועי שבוע המודעות לאבטחת סייבר משתתפים בין היתר המכון ההודי לטכנולוגיה בקאנפור המהווה את אחת מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בהודו ללימוד מדעי המחשב, בית הספר הגבוה לתקשורת בתוניסיה, בית הספר 'אסיסר' של מכון גרנובל לטכנולוגיה, השוכן בוולנסיה, צרפת, ואוניברסיטת חיפה, בשיתוף עם מעבדות IBM בחיפה.

ב-2017 הפכה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאוניברסיטה הישראלית הראשונה ואחת הראשונות בעולם שהציעה מסלול ללימודים מתקדמים באבטחת סייבר. מרכז המצוינות לאבטחת סייבר של חברת IBM  נוסד ב-2014 באוניברסיטת בן-גוריון. המרכז מהווה גג לצוות רב השפעה של חוקרי אבטחה ומהנדסי החברה. הצוות עורך מחקרים יישומיים וחדשניים באבטחת סייבר בשיתוף עם חוקרים מובילים בתחום מהאוניברסיטה. הוא שוכן בפארק לטכנולוגיות מתקדמות בנגב, "עמק הסייבר" החדש של ישראל.

 

 סרטון המסכם את אירועי שבוע הסייבר העולמי 2017