$$News and Reports$$


פרופ׳ עמית שכטר נבחר בימים אלה כדיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במקומו של פרופ' חיים היימס, שנבחר לא מכבר כרקטור האוניברסיטה.

פרופ' עמית שכטר
פרופ' שכטר הצטרף לאוניברסיטת בן-גוריון בשנת 2012 ובין השנים 2018-2014 עמד בראש המחלקה לתקשורת. הוא חוקר ומלמד מדיניות ודיני תקשורת, ומתמחה בקשר שבין תקשורת וצדק חברתי ובקידום ״הזכות לתקשורת״. הוא מחברם או עורכם של שישה ספרים ולמעלה משישים מאמרים ופרקי ספרים, והעורך המייסד של כתב העת Journal of Information Policy. הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, מוסמך לתקשורת המונים מאוניברסיטת בוסטון ואת הדוקטורט כתב באוניברסיטת Rutgers.

לפני שפנה לקריירה אקדמית, עסק שכטר בעריכת דין, וכיהן כיועצם של שרי החינוך והתרבות יצחק נבון ושולמית אלוני, כיועץ משפטי וממונה על היחסים הבינלאומיים ברשות השידור וכסמנכ״ל רגולציה בחברת סלקום. כמו כן כיהן כיו״ר וחבר בוועדות רבות שייעצו למשרדי ממשלה שונים ולכנסת בתחומי התקשורת והתרבות. הוא היה מרצה באוניברסיטת תל אביב ופרופסור חבר באוניברסיטת Penn State בארה״ב, שם הוא מחזיק כיום במינוי של פרופסור אורח ומנהל משותף של המכון לחקר מדיניות המידע.

בעבודתו הוא משלב את התמחותו המקצועית עם פעילות ציבורית שכולה התנדבותית. כך הוא חבר בהנהלת האגודה לזכויות האזרח, בוועד המנהל של תיאטרון יפו - המרכז לתרבות ערבית-עברית, מכהן כנציג ציבור במועצת העיתונות, ומנהל משותף של פרס היצירה ע״ש שולמית אלוני.

פרופ׳ שכטר ורעייתו, עיתונאית 'הארץ' ג׳ודי מלץ, מגדלים ארבעה ילדים: מתן, תמר, עדו ויעלה.​