$$News and Reports$$

25 ינו' 2017

לא רבים יודעים, אבל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פועלת מזה כעשור תכנית אופ"ק- אוניברסיטה פעילה בקהילה, במימון לשכת הרקטור ולשכת הנשיאה.

התכנית, בניהולו של  דר' אמיר בנבג'י מהמחלקה לספרות עברית, מגייסת מרצים ומרצות מקרב סגל האוניברסיטה, המוכנים להרצות בהתנדבות, בפני קהל לא מקצועי אך אוהד ומעורב, על נושאי המחקר שלהם. לדברי בנבג'י,  התכנית פועלת באופן סדיר, לאורך רוב חודשי השנה.  "אנו יוזמים קשר עם מוסדות שונים בדרום, מבררים מהם תחומי העניין שבהם נוכל לתרום, ומארגנים סדרות של מפגשים עם מרצים מתנדבים מכל תחומי הידע והמחקר באוניברסיטה".

המחויבות של התכנית לקהילה בדרום היא חוצת מגזרים ומטרתה- פתיחת חלון לידע האקדמי, קידום תרבות הפנאי וקידום השיח הדמוקרטי והאזרחי. המפגשים שאנו מארגנים מוכיחים שניתן להנמיך את החומות בין האקדמיה לבין הקהילה.  

ביום שלישי, ה-24 בינואר, ביום אירועי הדמים בישוב הבדואי אום אל-חיראן, התקיים מפגש  שגרתי ומייצג בבית הספר המקיף בשגב שלום. 

חברת סגל האוניברסיטה,  דר' רבקה אופיר, מהמרכז לרפואה משקמת וחקר תאי גזע עובריים, הרצתה בפני תלמידי בית ספר 'אלסלאם' על תאי גזע, מיפוי גנטי של מחלות, וצמחי מרפא. בנבג'י: "ההרצאה הייתה מוצלחת והתלמידים היו קשובים. לאחר ההרצאה כתבה לנו דר' אופיר כי הבנות הרשימו אותה מאד, וכי הן 'קפצו משמחה' למשמע ההצעה לבוא ולבקר באוניברסיטה". 

2017-01-24_15_47_01.jpg
   דר' רבקה אופיר מקבלת תעודת הערכה בסוף הרצאתה

ציבור הסגל האקדמי מוזמן להיות בקשר עם ראשי התכנית ולהתגייס לפעילות במסגרתה.

ניתן לפנות ישירות אל:
דר' אמיר בנבג'י, המחלקה לספרות עברית, ראש התכנית.
banbaji@bgu.ac.il

מיטב גריפלד, רכזת התכנית, meitav@post.bgu.ac.il