$$News and Reports$$

23 אפר' 2014
חללית דראגון של חברת ספייס איקס (SpaceX) עמוסה במטען, ניסויים וציוד של נאס"א שוגרה לחלל ביום שישי, 18 באפריל על גבי טיל מדגם פאלקון 9, אף הוא מתוצרת אותה החברה.
האסטרונאוטים כבר ממתינים בקוצר רוח להגעת החללית, והם יפרקו את הציוד ממנה באורח מיידי, כדי לפנות זמן ומשאבים להליכת חלל דחופה לצורך תיקון מחשב גיבוי שקרס לפני כשבועיים, ואשר בגלל הקריסה נאלצה נאס"א לסגור מערכות לא חיוניות וכן להפסיק ניסויים.
מטענה של דראגון, השוקל קרוב ל-2.5 טונות כולל חללית להליכת חלל עבור אסטרונאוטים וכן ציוד ואספקה ללמעלה מ-150 מחקרים מדעיים שיבוצעו בידי אנשי צוות התחנה. כפי שדיווחנו בהרחבה בשבוע שעבר, אחד הניסויים הללו הוא מתקן המכונה VEGGIE המיועד לגידול צמחי מזון בנפח מצומצם לצריכת אנשי הצוות.
SpaceX תספק ניסויים ומטען חיוניים לתחנת החלל" אמר ויליאם גרסטנמאייר, עוזר מנהל נאס"א האחראי על הטיסות המאוישות. "המגוון והכמות של הניסויים החדשים הוא עצום. המחקרים הללו יסייעו לנו לשפר את הבנתנו אודות התאמת האדם לתנאי מגורים בחלל לתקופות ארוכות ויעזור לנו לפתח טכנולוגיות שתאפשרנה את חקר החלל העמוק."
זו חללית המטען השלישית של ספייס איקס במסגרת חוזה בשווי 1.4 מיליארד דולר שחתמה עם נאס"א. החללית נפרדה מטיל פאלקון 9 כמתוכנן ופרסה את שני מערכי קולטי השמש שלה בזמן.
אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל ספייס איקס אמר: "נראה שהכל בסדר עם דראגון. אני נרגש. ה יום שמח עבורי."
השיגור בוצע מכן השיגור מס' 40 בכף קנוורל השייך לחיל האוויר האמריקני. אתר יוניברס טודיי דיווח בשבוע שעבר כי ספייס איקס חתמה על הסכם עם נאס"א לחכירת קומפלקס השיגורים 39A, שממנו שוגרו משימות הסטוריות רבות, לצרכי שיגורים מסחריים.
 
 
spacex-pad-8_0-500x281.jpg