$$News and Reports$$

10 דצמ' 2017

​בשנה האחרונה, סטודנטיות/ים במחלקה וממחלקות נוספות, לקחו חלק בקורס בשם ״לאצור ידע מורכב - זיכרון לאומי ופוליטיקה במוזיאונים בגרמניה ובישראל״. מרכיב חשוב בקורס זה היווה המפגש בין סטודנטים/יות מהאוניברסיטה לבין סטודנטים/יות מאוניברסיטת טובינגן בגרמניה. המפגש הזה אפשר לגעת ולשקף במהלך הלמידה את הנקודות המורכבות ביותר ככאלה שחולקים פיסת היסטוריה משותפת וכתוצאה מכך להגיע לטיעונים ודיונים עמוקים.

כך מספרות/ים סטודנטיות/ים שהשתתפו בקורס על החוויה שעברו:

״הסמינר היה החוויה האקדמית הכי טובה שהיתה לי בארבע השנים שלי באוניברסיטת בן גוריון. היא ערבה התבוננות אקדמית רפלקסיבית על נושאים בוערים ומורכבים יחד עם הכלה שלנו הסטודנטים והסגל כבני אדם מורכבים ושונים. מהבנייה של הסילבוס, לדיונים המרתקים בכיתה, ולשבועות הסיור באתרים בישראל ובגרמניה. ההשקעה הרבה והמחשבה המוקפדת היו ניכרים בכל רגע״.

״מעבר לעובדה שהיה לי כיף לא נורמלי, אני חושבת שהחוויה נתנה לי הרבה ניסיון מעשי, גם במחקר וגם בהבנה של תרבות אחרת. בדיעבד, בעבודה שלי עכשיו אני משתמשת בהרבה מהכלים שרכשנו בתוכנית. אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות לראות ולחוות דברים שלא הייתי מצליחה להגיע אליהם לבד או אפילו במסגרות אחרות של חילופי סטודנטים שהשתתפתי בהן. החלון הזה לתוך תרבות אחרת הפך למראה מגדילה, או זכוכית מגדלת, לתוך התרבות שלנו״.

 "For me the seminar was an unusual experience, where I felt constantly a variety of emotions evoked in me. I still have an open questions that maybe will remain as such״.


 ״הקורס והשבועיים שהעברנו ביחד עם חברינו הגרמנים בישראל וגרמניה שינו את האופן בו אני חושב על זכרון אישי וקולקטיבי, לאומיות בעידן הגלובלי ועל השואה באופן כללי. זו הייתה חוויה יוצאת דופן אשר גיבשה אותנו יחד עם הגרמנים, תוך הבנה כמה התחום הוא מרובד ומורכב. היה מרתק, מרגש ומעצים. תודה רבה לטניה, ג'קי ותומס על היוזמה והוצאתה לפועל״.

הקורס הועבר על ידי ד״ר טניה סיידר, פרופ׳ ג׳קי פלדמן ופרופ׳ תומאס טימאייר שהצליחו לגרות מחשבה וגיבוש רעיונות בקרב הסטודנטים/יות שלנו.

הנה טעימה קטנה מהקורס וחוויות הסטודנטים/יות בארץ.