$$News and Reports$$

11 מרץ 2018

הפרס בחקר הקבלה ע"ש גרשם שלום לשנת 2018 מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים הוענק לפרופ' חביבה פדיה, ראשת מרכז אליישר לחקר תרבות יהדות ספרד והמזרח, מהמחלקה להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. טקס הענקת הפרס התקיים בבית האקדמיה בירושלים לציון יום פטירתו ה-36 של פרופ' גרשם שלום, נשיאה השלישי של האקדמיה ומגדולי חוקרי הקבלה והמיסטיקה בארץ ובעולם.

בנימוקים להענקת הפרס, כתבה  פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים: "הוועדה להענקת הפרס בחקר הקבלה ע"ש גרשם שלום החליטה כי הפרס לשנת 2018 יוענק לך לאות הוקרה על עבודתך ופועלך בחקר הקבלה ובקיאותך בסוגות השונות של המקורות הקבליים לדורותיהם. ועדת הפרס ביקשה לציין במיוחד את התרשמותה מיכולתך לעמוד על הקשר לשאלות מרכזיות ומורכבות במדע הדתות ובתחומים אחרים של חקר התרבות וההיסטוריה של הידע".

הפרס, בסכום של 45,000 ש"ח, מוענק אחת לארבע שנים לחוקר או לחוקרת מצטיינים בתחום הקבלה. בין זוכי הפרס בעבר היו פרופ' ישעיה תשבי ז"ל, פרופ' משה אידל ופרופ' יהודה ליבס, מעמודי התווך של חקר הקבלה.

 

פרופ' חביבה פדיה בטקס הענקת הפרס  |  |  צילום: אביגיל פיפרנו-באר
פרופ' חביבה פדיה בטקס הענקת הפרס לצד פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ופרופ' יוסף קפלן, יו"ר החטיבה למדעי הרוח באקדמיה |  צילום: אביגיל פיפרנו-באר