הפרוייקטים שזכו

1. "מערכת שימור ידע במרכז ל- VLSI
אדם תימן, אביעד חדד

2. "שדרוג מפסקי מתח גבוה בחדר החשמל הראשי"
אבי זולר


מחקר בתחום
VLSI דורש מומחיות וניסיון שקשה לשמר בעקבות תחלופת האנשים הגבוהה במרכזי המחקר. מערכת ה- VLSI-WIKI הינה מערכת שנועדה לשמר את הידע במרכז על ידי תיעוד וארגון המידע המצטבר. באמצעותה ניתן לשפר תהליכי לימוד ושיתוף המידע לסגל ההוראה, החוקרים והסטודנטים כאחד. המידע הקיים במערכת הינו מגוון: תיעוד וסיכום של מחקרים אוניברסיטאיים, ריכוז חומרי הדרכה לקורסים של המרכז, מדריכים לשימוש בכלים שונים ועוד. המערכת מאפשרת שמירת חומרים במגוון פורמטים כגון: מצגות, סרטונים, קישורים לאתרים ועוד. הפרויקט אינו רק תורם לייעול במתן פתרונות לבעיות שונות, אלא גם עוזר לפיתוח המחקרי בטווח הרחוק.

 

 

האוניברסיטה מוזנת מחברת החשמל באמצעות לוח במתח גבוה. לצורך חלוקת המתח בקמפוס "מרכוס" משתמשים במפסקים במתח גבוה עם הגנות למקרים של קצרים או עומס יתר בקווים. למפסקים המקוריים אין כיום חלפים שכן יצאו מפס הייצור. בנוסף, הספק ממליץ להחליפם. פרויקט זה הציע לשדרג את המפסקים הקיימים ובכך לחסוך לאוניברסיטה כסף רב. בנוסף, השדרוג נעשה לאורך שלוש שנים וכך נמנעה הוצאה גדולה ומרוכזת. הפסקות החשמל לצורך ביצוע העבודות נערכו במסגרת אחזקה שוטפת בפגרות, כך שלא הורגשו הפרעות. התוצאה הייתה מערכת מתח גבוה ברמה טכנולוגית גבוהה.

3. שיפור שירות קבלת סטודנטים לתואר שני"
ריטה אלטרס, רימון ונקרט

3. "מערכת ניטור מערכות PANDORA FNA"
אופיר סטולוביץ

הפרויקט המקוון של תהליך ההרשמה לתארים שניים מאפשר מעקב צמוד אחר תהליך ההרשמה ומתן מענה מהיר למועמדים. המערכת הממוחשבת מאפשרת למדור רישום, ליו"רים ועדות הוראה, למזכירות המחלקה, לרכזות לענייני סטודנטים ולמועמדים לעקוב אחר התהליך ובכך למנוע עיקובים מיותרים. השירות המקוון מאפשר להתגבר על בעיות טכניות כגון: מילוי טפסים בצורה לא קריאה, עיכובים של בקשות בתיבות דואר, אובדן טפסים וכו'. הזמן הנדרש לטיפול במועמדים חדשים התקצר באופן משמעותי. בנוסף, העבודה המקוונת תרמה לתחושת סיפוק משירות האוניברסיטה אצל הסטודנטים והוביל לחיסכון משמעותי בהדפסה שתורם למגמה "הירוקה" של האוניברסיטה.

 

 

פרויקט זה הינו הקמת מערכת ניטור חינמית בזמן אמת של תקלות ואף תיקון אוטומטי של חלקן. המערכת עובדת על שרתי המחשוב וציוד התקשורת במחלקת הנדסת תקשורת, שכוללת מערכת UPS ושרתים וירטואליים. המערכת מהווה אבן דרך המאפשרת שליטה, בקרה וטיפול במערכות המחשוב לפי סדר עדיפות ופועלת באופן מתמיד. היא מאפשרת צפייה בנתונים גרפים אודות משאבים לאורך זמן וכך ניתן לקבל אומדן לגבי מצב הציוד ולשקול לקנות ציוד חלופי. מערכת זו הינה חלק חיוני בניהול יעיל של מערך המחשוב ומשפרת את השירות הן לסטודנטים והן לסגל האקדמי.

פרוייקטים נוספים שהוגשו לוועדה


"התאמת הליך גיוס מועמדים לאוניברסיטת בן גוריון למצב הבטחוני- שימוש ברשת האינטנרט"

ליז שבתאי

על מנת להתגבר על הקושי בגיוס מועמדים למחלקה לפילוסופיה, המתווסף לקושי להביא מועמדים לימי אוריינטציה לאור המצב הביטחוני, סטודנטים משנה שלישית של המחלקה חשבו על שימוש בכמה אפיקים ברשת למען מטרה זו. הפרויקט רותם את עמוד המחלקה בפייסבוק ואת היוטיוב לטובת שיווק תכנית המחלקה למועמדים. זאת בעזרת הפקת סרטון, יצירת צ'אט ברשת והעלאת תמונות ומידע רלוונטי על מנת לחשוף את המועמדים לתוכנית ולסטודנטים שכבר לומדים בה. זהו מדיום שניתן לשימוש ללא עלות, אך מגיע לתפוצה רחבה של אנשים.

"מחשוב בחינות באנגלית לסטודנטים בעלי לקות למידה"

עמנואל שלו, ציפי דוידוביץ

על מנת לעזור לסטודנטים בעלי לקות למידה גם במבחנים באנגלית, הפרויקט התמקד בהפיכת חומרי המבחנים באנגלית לפורמט דיגיטלי. שינוי זה מאפשר הקראה של הטקסט על ידי מערכת ממוחשבת, הגדלת הפונט לקריאה נוחה לפי רצון הסטודנט ומסייע בעיקר להתגבר על המכשול המוטורי שיש לחלק מהסטודנטים. על פי תוצאות סמסטר שעבר, אחוז ההצלחה של סטודנטים בבחינות מסוג זה עלה. מלבד השיפור המשמעותי בשירות הניתן לסטודנטים, מדובר בפרויקט שמאפשר הפחתה בשעות העבודה למען הכנת הבחינות וסרבול מיותר.

"מערכת טפסים מקוונים בפקולטה למדעי הטבע- מנהל תלמידים"

רבקה סדקה, יהודה ברוך

פרויקט זה בא לשפר את השירות הניתן לסטודנטים, ליו"ר ועדות ההוראה המחלקתיים וליחידות הפקולטה של מדעי הטבע. שיטה זו מתגברת על משך הזמן שכרוך בטיפול ידני באישורים של הבקשות השונות. האישורים בשיטה זו לא צריכים לעבור באמצעות דואר פנימי, אלא דרך מערכת מקוונת שמבטיחה שהטפסים יגיעו ליעדם ובזמן. יתרון נוסף למערכת זו הינו שהיא שומרת על פרטיות וכל המידע מאובטח שכן צריך סיסמא מורשית על מנת לקבל נגישות למידע. המערכת גם מאפשרת לסדר את הבקשות לפי נושאים ותאריכים ובכך לאפשר טיפול מהיר ויסודי שמאפשר מעקב אחר כל בקשה ובקשה.

"ניהולית מדעי החיים"

יהודה ברוך, אלה מזרחי אביב, פרי קורין, איתן רוזנברג, עמית משה

מערכת זו מאפשרת פנייה מהירה ומתועדת לכל נותני השירות במחלקה למדעי החיים. בעזרתה ניתן לדעת מי הנפשות שמגבות את נותני השירות בעת הצורך. שירות זה מאופיין בחיסכון והתייעלות. המערכת עוזרת בקבלת החלטות בנוגע לרכישות ומאפשרת לצפות בנתונים של מספר גורמים באותה העת. הפרויקט נותן מענה לצרכים השוטפים של כל חברי הסגל האקדמי, הסגל המנהלי והטכני והסטודנטים לתארים מתקדמים. המערכת החדשה אפשרה ריכוז נתונים ושיפרה את מערכת קריאות השירות בתחומים שונים כגון: רכישות, אישורים, ניהול סיורים והזמנות.

"פיתוח מערכת לחקירת התעייפות חומרים"

אלברט גרנשלי, יעקב אוניגובסקי, יבגני קולומקוב

הפרויקט נועד לשפר את העבודה בתחום המחקר של תכונות מכאניות של חומרים במעבדות ההוראה. זאת על ידי יצירת מערכת ממוחשבת לשימוש במכשיר קיים שהביאה לפיתוח שיטה חדשה של מדידת נתונים ומאפשרת למדוד אותם בזמן אמת. השימוש במחשב משפר משמעותית את תהליך הלמידה במקצועות ההנדסה. המערכת משרתת הן סטודנטים והן חוקרים בתחום הנדסת חומרים והנדסת מכונות. השיטה הזו שיפרה את איכות ויעילות ההוראה תוך ניצול יעיל של ציוד קיים.

"עם יד על הדופק- בוקר של הדרכה והתעדכנות"

טירן עזרא היימס, תמר סיטניאקובסקי, עדי רודריגז ברנע, אילנית בונה

על רקע השינויים התכופים בידע האקדמי המקצועי העובר מן הדפוס אל המערכת הממוחשבת, אנשי הסגל ממעיטים לבקר פיזית בספרייה ולפיכך לא מתעדכנים על הנעשה באופן ישיר. כדי לסגור את פערי הידע הללו נבנתה תוכנית הדרכות העוסקות במגוון נושאי מידע אשר מעניינים את חברי הסגל בפקולטה למדעי הבריאות. עדכון הסגל במידע הנרכש על ידי האוניברסיטה תורם באופן עקיף גם לסטודנטים הנדרשים להשתמש בשירותי המידע של הספרייה. להדרכות לווה אתר שמהווה בסיס לקבלת מידע והזמנת הדרכות דומות בעתיד. לאתר היו כניסות רבות והזמנות נוספות להדרכות עתידיות שמעיד על הצורך והסיפוק הקיים מהפרויקט.

"ביטול הצגת כרטיסי נבחן"

עדי זינגר, מירי ויז'ניצר, נטליה אוסטר, ישראל כהנוביץ, ציונה שמש

יוזמה זו אפשרה את ביטול הצורך של סטודנטים להציג כרטיס נבחן. לסטודנטים בעלי חוב מתבצעת חסימה מחשובית אוטומטית, אשר מונעת עיכובים בבדיקה של מחברת הבחינה/ציון/סריקה. שינוי זה מאפשר לבדוק בעת הבחינה רק את הסטודנטים בעלי החוב, שמחויבים בתום הבחינה בדמי טיפול. מדובר בפרויקט שתורם לכלל ארגון ותוצאותיו נוגעות לכל היחידות האקדמיות באוניברסיטה. מדובר בשיפור משמעותי בטיפול שניתן לסטודנטים שכן חוסך להם התרוצצויות מיותרות ולא גוררת יותר חיוב בדמי טיפול למי שלא מציג כרטיס נבחן. שינוי תהליכי העבודה נבעה מהרצון ליעילות ומראייה מערכתית.

"שיבוץ בחנים בתקופה 4"

מירי ויז'ניצר, עדי זינגר, נטליה אוסטר

בתקופת הלימודים מקיימת יחידת הבחינות בחנים רבים. בהתאם לכך, אחד מתפקידיה הוא שיבוץ הבחנים בצורה שתווסת בין העומסים של ימי הבחינות. בעבר, משך הזמן מקבלת הבקשה לבחינה מהרכזות לענייני סטודנטים ועד אישור שיבוץ הבחינה מיחידת הבחינות ערך זמן רב. פרויקט זה מאפשר שירות מהיר ומקצועי למחלקות האקדמיות. נהלי העבודה פושטו וקוצרו. כיום, מרצים יכולים לפרסם מראש את הסילבוס שכולל גם מועדי בחנים וכיתות. עובדה המחייבת את ציבור הסטודנטים ללמוד לאורך הסמסטר ולא רק לבחינה הסופית.

"תרומת כתבי עת כפולים לספריות אפריקה"

חיה עזנר, אילונה גילר

בעקבות רכישת ארכיבים דיגיטליים חדשים ורצון לפנות כמות גדולה של כתבי עת מודפסים ממדפי הספרייה, הוחלט למצוא גוף שיוכל להשתמש בחומרים אלו. לאחר פנייה למספר מוסדות תרבות הוחלט לתרום אותם למדינות העולם השלישי. פרויקט זה תרם בכמה רבדים: ראשית על ידי פינוי שטחים יקרים בספרייה לטובת לימוד וקבלת חומרים חדשים. שנית, חומר מדעי חשוב שנקנה בכסף רב ניצל. שלישית, ניתנה עזרה משמעותית למדינות שנמצאות בתחילת דרכן המדעית. לבסוף, תרומה זו תרמה לתדמיתה החיובית של האוניברסיטה.

"סדרת מפגשי קפה מדע- תכנית דו שנתית"

סיגל שלו, סיגל סבן

סדרת מפגשים שמטרתם יצירת חיבור מיוחד בין המדע לקהילה, והפיכת הידע האוניברסיטאי לנגיש לקהל הרחב. הציבור שהוזמן לקח חלק בדיונים השונים שהועלו במפגשים, וביניהם פריצות הדרך המחקריות של האוניברסיטה. מלבד המפגשים, נוצרה רשימת תפוצה של אנשים שמקבלים חומרים ועדכונים על הנעשה באוניברסיטה. התגובות לפרויקט היו חיוביות מאוד והמפגשים יצרו הד תקשורתי שתרם לתדמיתה של האוניברסיטה כמוסד אקדמי שתורם לקהילה ולחברה.