על פי התקנון האקדמי, עובדי שרותי בריאות בנגב, בתי חולים או מוסדות המסונפים לפקולטה למדעי הבריאות, אשר הוענקה להם דרגת מרצה או גבוהה מזו ע"י אוניברסיטת בן גוריון בנגב, יחשבו לחברי הסגל האקדמי.

דרגות חברי הסגל הבכיר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הן:

               מרצה  

               מרצה בכיר  

               פרופ' חבר  

               פרופ' מן המניין  

דרגות אלו מוענקות לסגל ההוראה בפקולטה למדעי הבריאות אשר תעסוקתו העיקרית בשרותי הבריאות השונים ובעיקר של קופ"ח כללית בנגב, במשרד הבריאות במחוז הנגב, בבי"ח ברזילאי באשקלון, בבי"ח יוספטל באילת  ובי"ח אסותא באשדוד .

המינוי הינו לתקופה מוגבלת, בעקבות מטלות הוראה והדרכה שהוטלו ע"י הפקולטה לרפואה , ונמשך כל עוד חבר/ת הסגל נדרש לספק שרותי הוראה ומועסק/ת ע"י המוסדות המפורטים למעלה.

תקופת המינוי, היקף המשרה והדרגה/קידום בדרגה נקבע ע"י החטיבה ו/או הפקולטה למדעי הבריאות.

כתב המינוי/כתב עליה בדרגה בחתימת נשיא האוניברסיטה יונפק ע"י משאבי אנוש וישלח לחבר/ת הסגל.

דרגת נלווה בסגל הקליני מזכה בתואר אקדמי בלבד. היא אינה מזכה באף אחת מהזכויות המפורטות מטה.  

 

המינוי מקנה את הזכויות המפורטות להלן:

 

תשלומים                                      

* תשלום דמי הוראה בהתאם לדרגה ולהיקף המשרה על פי טבלאות ות"ת:

3% משכר מרצה

5% מדרגת מרצה בכיר

7% מדרגת פרופ' חבר

8% מדרגת פרופ' מן המניין.

* החזר הוצאות נסיעה  בהתאם להיקף המשרה

* השלמת דמי הבראה בין הסכום המשולם בבית החולים לסכום המשולם באוניברסיטה.

* הפרשות לקרן פנסיה  על פי "צו הרחבה".   ברירת המחדל של האוניברסיטה היא קרן מקפת.  עובדים שלא יבחרו קרן יצורפו באופן אוטומטי למקפת.


זכויות אקדמיות

קרן לקשרי מדע בינלאומיים:  חבר/ת הסגל זכאי/ת לצבור סכום שנתי קצוב בדולרים בהתאם לדרגה, לתקופת המינוי  ולהיקף המשרה. הסכום נקבע ע"י ועדת השכר של ות"ת  ומתעדכן משנה לשנה. כספי הקרן שנצברו מיועדים למטרות הבאות: החזר הוצאות השתתפות בכנסים ובהשתלמויות, כיסוי דמי חבר באגודות מקצועיות, ספרות מקצועית וציוד מדעי. ניהול הקרן הינו באחריות מדור הנהלת חשבונות.

לצורך השתתפות בכנסים ובהשתלמויות יש למלא טופס "יציאה להשתלמות-סגל אקדמי בכיר", הטופס נמצא באתר האינטרנט של האוניברסיטה, יש לבחור "מנהלה", בתוכו "ארגון ושיטות", "טפסי האוניברסיטה", "משאבי אנוש סגל אקדמי" טופס מספר 3.

 

יש לצרף מסמכים תומכים הכוללים את מקום האירוע והתאריכים. האסמכתאות המצורפות יהיו הזמנות פורמאליות, מתוארכות ורלוונטיות לתחום העיסוק.

כמו כן יש להקפיד למלא את כל הפרטים בטופס הבקשה. יש להעביר לחתימת יו"ר החטיבה/רמ"ח, מנהל ביה"ח ודיקן הפקולטה.  

על הבקשות להגיע לרכזת השתלמויות בלשכת הרקטור לא יאוחר מחודש לפני היציאה המתוכננת, על מנת להשלים במועד את כל הסידורים הכרוכים בטיפול בבקשה.

בדרך כלל לא תאושר נסיעה להשתלמות בתקופת לימודים אלא לצרכי כנס לתקופה קצרה בלבד  (ראה/י הנחיות ע"ג טופס הבקשה). היציאה להשתלמות מותנית בהסדר מראש למילוי המקום של חבר/ת הסגל בהנחיית תלמידי מחקר, בהוראה ובחינות בקורסים אותם הוא/היא מלמד/ת.

ניתן להגיש בקשה להשתלמות שאורכה עד 60 יום . מעבר לכך יש לנצל שבתון.

ההודעה על אישור הבקשה  תשלח לחבר/ת הסגל  רכזת ההשתלמויות. לאחר מכן יש ליצור קשר עם מדור מט"ח המתאם ישירות עם חבר/ת הסגל את אופן העברת הכספים.

טלפון במדור  מט"ח : 6477951 - 08.

כל יום בין השעות 12:00 -08:30.

                                                                                              

החזר הוצאות בגין כנסים בארץ, אגודות מקצועיות, ציוד מדעי ופרסומים ישולמו בהתאם לנוהל  שימוש בכספי הקרן לקשרי מדע בינ"ל לרכישת ציוד מדעי וספרות מקצועית". לצורך קבלת החזר ניתן לבצע הוראת תשלום במערכת הפיננסית.  או לפנות למדור הנהלת חשבונות.

 

שבתון : נהלי השבתון (זכאות ומימוש) מעודכנים בתקנון האקדמי של האוניברסיטה.

חבר/ת הסגל זכאי/ת לצבירה של חודש שבתון על כל שנת הוראה במשרה מלאה ו- 1/6 כרטיס טיסה הלוך וחזור ליעד הרחוק ביותר בו ת/ישהה חודשיים לפחות בעת השבתון. משרה ותקופה חלקית תזכה את חבר/ת הסגל בחלק היחסי  של הצבירה.

 

מימוש השבתון:

בתקופת השבתון חבר/ת הסגל ת/יקבל משכורת מלאה בשבתון בארץ, ע"פ טבלאות השכר של ות"ת ומענק במטבע זר בשבתון בחו"ל ,  על פי דרגתו/ה מהאוניברסיטה.

בקשות חריגות יעברו אישור מיוחד של הרקטור.

 

בקשות לשבתון יש להגיש על "טופס יציאה לשבתון-סגל  אקדמי בכיר" לפחות שלושה חודשים לפני היציאה לשבתון, בצרוף מסמכים תומכים. האסמכתאות המצורפות יהיו הזמנות פורמאליות, מתוארכות ורלוונטיות לתחום העיסוק. את הבקשה יאשרו : יו"ר החטיבה/רמ"ח , מנהל בי"ח ודיקן הפקולטה. הטופס הנמצא באתר האינטרנט של האוניברסיטה:  יש לבחור "מנהלה", בתוכו "ארגון ושיטות", "טפסי האוניברסיטה", "משאבי אנוש סגל אקדמי" , טופס מספר 22.

ההודעה על אישור הבקשה תשלח לחבר/ת הסגל ע"י מדור סגל אקדמי בכיר, כולל הסכומים המגיעים לו/ה והסידורים הנדרשים בתקופת השבתון.

אי שובו/ה של חבר/ת סגל לתפקידיו באוניברסיטה עם תם השבתון ו/או החל"ת ללא קבלת רשות מראש, דינו/ה כדין מתפטר/ת מהאוניברסיטה והוא/היא  ת/מחוייב להשיב את כספי השבתון שקיבל/ה.

ליתר פרוט בנושא כללי שבתון ניתן להיכנס ל"מדריך לסגל האקדמי הבכיר" לפרק שבתון באתר משאבי אנוש. 

 

חל"ת: בקשה לחופשה ללא תשלום יש להגיש כ- 3 חודשים לפני היציאה. בתקופת החל"ת אין זכאות לכל הזכויות המפורטות במסמך זה.

 

קרן למטרות מחקר

על פי הסיכום בין ועד הפעולה הקליני לבין הנהלת האוניברסיטה נצברה הקצבה המיועדת למחקר החל מ  01.11.2004. עד ה 30.09.2011.  החל משנת תשע"ב הסתיימה הצבירה בקרן. אולם במידה ונותרו יתרות ניתן לנצל אותם בהתאם לכללים הנהוגים באוניברסיטה.

לצורך בירור יתרה או שימוש בכספים הצבורים  ניתן לפנות למדור קרנות

ומחקרים בטלפון: 6461233.

עם הפרישה,  ניתן יהיה לפדות את הקרן בניכוי עלויות פדיון ומס כמקובל.

 

 

פטור משכר לימוד באוניברסיטאות

חברי הסגל הקליני זכאים לפטור משכר לימוד עבור לימודיהם באוניברסיטת בן-גוריון. בני המשפחה הלומדים לתואר אקדמי באוניברסיטת בן-גוריון ובאוניברסיטאות הבאות: העברית, הטכניון, מכון ויצמן, תל אביב, בר אילן וחיפה. זכאים גם כן לפטור משכר לימוד.

כל זאת בהתאם לכללים דלהלן:

בן-משפחה- לעניין זה בן/בת זוג, בן/בת לרבות ילדים מאומצים כחוק.

שיעור הפטור- ניתן בהתאם לחלקיות המשרה ותקופת העסקה של חבר הסגל ולא יותר     מ-100% לכל התואר. סכום הפטור נזקף לשכרו של חבר הסגל כהכנסה החייבת במס.

פטור משכר לימוד לגבי פורשים לפנסיה ושארים - ראה סעיף מתאים בהמשך.

 

לקבלת אישור לפטור משכר לימוד מחוץ לאוניברסיטה, יש למלא את הטופס "פטור משכר לימוד" שנמצא במאגר הטפסים של משאבי אנוש שבאתר האינטרנט. את הטופס יש להעביר לחתימה במדור סגל אקדמי בכיר.

 

פטור משכר לימוד באוניברסיטת בן-גוריון

-    הפטור חל על חבר הסגל כנ"ל וכן על בני משפחתו כאמור לעיל.

-    הפטור חל גם על לימודים לקראת תעודה, לימודים בקורסים אקדמיים שאינם במסגרת לימודים לתואר, לימודים במכינות.

-    הפטור ניתן באופן אוטומטי במערכת הממוחשבת. חבר סגל שאינו מעוניין לממש זכות זו, חייב להודיע למדור סגל אקדמי בכיר על החלטתו.

-    חבר סגל כנ"ל ובני משפחתו כנ"ל פטורים מדמי רישום אם חבר הסגל מועסק

     מעל 75% משרה.

     אם הוא מועסק בהיקף קטן מהנ"ל - הפטור מדמי רישום הוא בגובה 50%.

 

 

פטור משכר לימוד באוניברסיטה אחרת

-    הפטור חל רק על בני משפחתו של העובד (ולא לעובד עצמו).

-    הפטור ללימודים אקדמיים בלבד.

לגבי פורשים - ראה סעיף "פרישה".

 

 

החזר שכר-לימוד במכללות

-    ילדי חברי סגל מדרגת מרצה בכיר ומעלה  הלומדים לתואר אקדמי במוסדות המעניקים תואר ראשון מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה – בתכניות שהוכרו והוסמכו ע"י המועצה להשכלה גבוה  זכאים להחזר שכר-לימוד.

-    החזר שכר-לימוד בגובה של עד 100% בהתאם להיקף המשרה ולא יותר מגובה שכר לימוד באוניברסיטה בניכוי מס כחוק.

     התשלום מתבצע על סמך קבלות שחבר הסגל מגיש למדור שכר ובקרה. סכום הפטור נזקף לשכרו של חבר הסגל כהכנסה החייבת במס. לצורך קבלת הפטור יש למלא את טופס "השתתפות האוניברסיטה במימון לימודי בני משפחה לעובדים קבועים במכללות".

 

להלן כתובת האתר באינטרנט ממנו ניתן ללמוד על רשימת המכללות והחוגים המוכרים עי" המועצה להשכלה גבוהה:

 

חוגי נוער שוחר מדע- מרכז חוסידמן

האוניברסיטה תחזיר על פי קבלות עד 65% מהסכום ששולם על ידי העובד ולא יותר מ 800 ₪. 

זכאות: סגל קליני בחצי משרה ומעלה, מכתה ו – י"א כולל.  עד שני ילדים לעובד, כל ילד זכאי לחוג אחד בלבד.

 

שינוי פרטים אישיים

באם חלו שינויים בפרטים האישיים כגון כתובת, מספר טלפון, מצב משפחתי, חשבון בנק וכו', יש להודיע על כך בכתב למדור סגל אקדמי בכיר.

 

זכויות נוספות

* תעודת עובד: לאחר שהמינוי ידווח במערכת משאבי אנוש, ניתן לגשת למחלקת הביטחון לצורך הוצאת תעודת עובד. משרדי מחלקת הביטחון בבנין  26, חדר 101 (גישה ממדרגות חיצוניות).

זמני קבלת קהל ימים  א – ה,  שעות :09:00 – 13:00. טלפון לברורים 6461553/4

*ניתן לקבל הנחת עובד בחנות הספרים הנמצאת בקריית האוניברסיטה בבית הסטודנט, עם הצגת תעודת עובד.

*ניתן לקבל הנחת עובד ברכישת מינוי לבריכת האוניברסיטה.

*לבעלי הקף משרה מ 50% ומעלה , ניתן לקבל השתתפות בתשלום קייטנה בחודשי הקיץ לילדים מגיל  5–12 בהתאם לסכומים המתעדכנים מפעם לפעם. לשם כך יש לשלוח קבלה למדור סגל אקדמי בכיר.

 

סיום העסקה

עם סיום עבודתו/ה של חבר/ת הסגל  ובמידה ונשארו יתרות בקרן לקשרי מדע בינ"ל  ולחבר/ת הסגל לא נשארו חובות באוניברסיטה, ניתן לקבל את היתרה במטבע ישראלי בניכוי מס כחוק ועלויות פדיון .

אין פדיון על יתרות שבתון וכרטיסי טיסה

רציפות זכויות

באם חבר/ת הסגל עובר/ת לאוניברסיטה אחרת (האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה, טכניון או מכון ויצמן)  או מאוניברסיטה אחרת  לכאן,  ניתן להעביר את היתרות שנשארו בקרן קשרי מדע ובשבתון . לשם כך יש לפנות דרך המוסד הקולט, אשר יפנה למוסד המעביר לצורך ביצוע רציפות הזכויות.

 

פרישה לגמלאות

הסכם הפרישה לחברי הסגל הקלינים הוחל מתאריך 01.10.2000 . ההסכם אינו תקף לגבי חברי סגל קליני של בית חולים אסותא.  להלן פרטיו:

חבר/ת סגל קליני הפורש/ת לגמלאות מבית החולים/קופ"ח, ת/יסיים במקביל את העסקתו באוניברסיטה.

 

תואר אמריטוס/פרופ' בדימוס: כתב מינוי בהתאם לדרגה יצא ע"י לשכת הרקטור בכפוף לתקנון האקדמי.

קרן מחקר לסגל קליני בגמלאות: זכאי/ת חבר/ת סגל בדרגת מרצה בכיר ומעלה  אשר פרשו החל  מ- 01.10.2000 ועומדים בתנאים הבאים:

פרישה מקופ"ח/בי"ח בהיותו/ה מרצה באוניברסיטה, בעל/ת מינוי אקדמי בהוראה במשך 10 שנים לפחות ובהיקף מצטבר של 75% משרה לפחות. הסכום שלא ינוצל באותה שנה: 50% ימחק ו- 50% עובר לשנה הבאה.

מילוי טופס עמידה בתנאי חוקר פעיל בכל שנה אקדמית.

סכומי הזכאות הם:  מרצה בכיר או פרופ' חבר - 2000$ לשנה

                                   פרופ' מן המנין - 3500$ לשנה.

ליתר פירוט ניתן לגשת לנוהל הקצבה למחקר לחברי סגל אקדמי בגמלאות.

 

מימוש שבתון (אחרי פרישה)

1. לבעלי דרגת פרופסור חבר ומן המניין:

ניתן לנצל יתרת חודשי שבתון עד 12 חודשים  לאחר הפרישה מבית החולים בתנאים הבאים:

  1. תנאים מקדימים – חברי הסגל  שימשיכו לעסוק בהוראה לתקופה של שנתיים    
    בחוזה מיוחד וללא שכר, בתנאי שהיו בעלי מינוי אקדמי ב- 10 שנים קלנדריות
    אחרונות בהיקף של 50% בממוצע לפחות.
    הבהרה: מי ששימש תקופה העולה על 10 שנים אך בהיקף משרה ממוצע נמוך מ- 50% או מי שהיה בעל מינוי בהיקף גבוה מ- 50% אולם בתקופה קצרה מ- 10 שנים לא יחשבו כעונים על התנאים.
    החוזה המיוחד להעסקה לאחר הפרישה מחייב הסכמה של קופ"ח/ביה"ח, דיקן הפקולטה, הממונה במחלקה/חטיבה בביה"ח  ואגף משאבי אנוש באוניברסיטה.
    ב. אם התמלאו תנאים מקדימים אלו, יוכלו חברי הסגל ממש שבתון שנותר להם באופן
         הבא:
    - תקופת השבתון לא תחרוג מ 12 חודש.
        - השבתון חייב להתחיל בשנה הראשונה לפרישה וינוצל ברציפות.
        - אישור מימוש השבתון ע"פ כללי האוניברסיטה.
     
    2. לבעלי דרגת מרצה ומרצה בכיר:
    החל מתאריך 01.01.2012 ניתן לנצל יתרת חודשי שבתון עד 6 חודשים לאחר הפרישה מבית החולים בתנאים המפורטים בסעיף 1 ,  למעט העובדה שתקופת השבתון לא תחרוג מ 6 חודשים.
     
  1. המלצה: אנו ממליצים כי חברי סגל המתקרבים לגיל פרישה מקופ"ח/ביה"ח יתכננו היטב את צעדיהם ויבחנו כבר שנתיים לפני כן את יתרת חודשי השבתון, מהי נכונות ואפשרות העסקה ע"י קופ"ח/ביה"ח לאחר פרישה ויתייעצו הן בהנהלת הפקולטה והן במשאבי אנוש לגבי הזכויות והחובות.
     
    חברי סגל השייכים לבית חולים אסותא או שאינם עונים לתנאים הנדרשים ונותרו להם חודשי שבתון, יוכלו לממש אותם עד גיל פרישה מקופ"ח/ביה"ח בלבד וכמובן בהתאם לתקנות האוניברסיטה.
     

פטור שכר לימוד (אחרי פרישה)

לאחר פרישת חבר/ת הסגל תהיה זכאות לפטור בשכר לימוד באוניברסיטאות בלבד בשני המקרים הבאים:

  1. בן/ת זוג או ילדי עובד בגמלאות שהחלו ללמוד לפני הפרישה בתנאי שיסיימו את הלימודים ברצף לאותו תואר שהותחל לפני הפרישה.
  2. ילדי עובד בגמלאות (שעבד לפחות 10 שנים) שהחלו ללמוד לאחר פרישת חבר/ת הסגל,  בטרם מלאו להם 26 ולתואר ראשון בלבד.

לצורך קבל הפטור יש לשלם את שכר הלימוד, למלא את טופס "השתתפות האוניברסיטה במימון שכר לימוד לבני משפחה לגמלאים קלינים"  מספר 15 , לצרף אליו קבלות, ולהגיש למדור סגל  אקדמי בכיר.

הטופס נמצא באתר האינטרנט של האוניברסיטה, יש לבחור ב"מנהלה", בתוכו "ארגון ושיטות", "טפסי האוניברסיטה", "משאבי אנוש סגל אקדמי.

 

מידע כללי

אתר האינטרנט של משאבי אנוש: האתר שנמצא מתחת "מנהלה" באתר הבית של אוניברסיטת בן גוריון,

באתר ניתן למצוא מידע שימושי רב כגון : שכר, תנאים, נהלים, טפסים ועוד.

מידע חשוב ניתן לראות ולעדכן ב  קיוסק מידע סגל אקדמי   להלן פירוט התכולה:

בקיוסק המידע החדש  ניתן לדווח על הנתונים הבאים:, שינוי שם, שינוי חשבון בנק.  כמו כן הוא מכיל, יתרות של קרן קשרי מדע.

קיוסק מידע ישן  מכיל יתרות שבתון וכרטיסי טיסה.

הכניסה לקיוסק אפשרית בעזרת שם המשתמש והסיסמא של כתובתך האלקטרונית באוניברסיטת בן גוריון.

קיוסק מידע חילן נט   מכיל : תלושי השכר וטופס 106.

 

מדור סגל  אקדמי בכיר  עומד לרשותכם בכל שאלה ובעיה.

ניתן לפנות על פי הפרטים הבאים:

שני כרמי  –     מתאמת

טל: 6461082  carmis@bgu.ac.il


מעיין קצב - ע. רמ"ד סגל אקדמי בכיר:

טל': 6472688 bouram@bgu.ac.il 

יפעת בנני - רמ"ד סגל אקדמי בכיר :

 טל': 6472618      bananii@bgu.ac.il  

 

שעות קבלת קהל:  ימים א-ה: בין השעות 08:30-12:00.

                           

דפים אלו הינם למידע בלבד. במקרה של סתירה בין האמור לעיל לבין הסכמים תקפים, תהייה עדיפות להוראה בהסכמים.