$$News and Reports$$

04 דצמ' 2017

אות הנגב לאיכות סביבה מוענק לאישים וקבוצות המהווים דוגמה ומופת בתחום איכות הסביבה בשל פעילותם המיוחדת ופורצת הדרך. הענקת אותות זו מתקיימת מדי שנה והיא יוזמה של עמותת נגב בר-קיימא בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר שבע והמשרד להגנת הסביבה. בחירת המועמדים לשנה זו התבצעה על ידי צוות שיפוט אשר הורכב מאישים המזוהים עם העשייה הציבורית, האקדמית והסביבתית בנגב, בראשותו של השופט בדימוס גלעד גלעדי.

אותות הנגב לשנת 2017, הוענקו זו השנה התשיעית בטקס רב משתתפים מרשים אשר התקיים בבניין הסנאט ולווה בנעימותיו של מוצרט בביצוע קבוצת נגני האוניברסיטה המוכשרים. 

 

האותות שהוענקו:

אות מפעל חיים ע"ש יהודה ארד ז"ל הוענק לדר' יעקב דפני על השמירה הימית במפרץ אילת והעמדת דורות רבים של תלמידים וחוקרים העוסקים בתחום זה.

לדר' מטי צרפתי, ראשת המועצה האזורית יואב, אשר זכתה באות בגין פועלה למען הסביבה הן כנציגת ישראל במוסדות בינלאומיים והן בהטמעת עקרונות הקיימות ביישובי המועצה.

לבית ספר אלמוסתקבל מהמועצה האזורית נווה מדבר, בזכות הפיכת אתר אשפה לבוסתן לימודי ובשל היותו סמל ודוגמה לבתי ספר אחרים באזור בפרט ובארץ ככלל.

לתכנית שבילים כתכנית ייחודית המתקיימת במכללת קיי בשיתוף המכון לחינוך דמוקרטי, המעניקה תואר ראשון לבוגריה ומחברת בין איכות הסביבה לחינוך על ידי הכשרת מורים ומדריכים, אנשי חינוך וחברה.

כמו כן, הוענק אות למרכז אדווה שבקיבוץ צאלים על פעילותו עם בני נוער המעצימה ובונה קשרים חברתיים דרך עולם הסביבה על רבדיו השונים.

 

ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ פתח את הטקס והקדיש את דבריו לחיזוק החברה האזרחית הפועלת למען הקהילה במקום שבו הרשויות אינן מעורבות; מתוך אמונה כי הארגונים, הגופים והאזרחים המעורבים בעשייה זו הם עמוד השדרה של החברה האזרחית. במהלך הטקס נשא דברים פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה, על חשיבות המעורבות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בפעילות הקהילתית באזור ובהמשך, מר ברוך ובר, מנהל המחוז של המשרד להגנת הסביבה פירט את הישגי המשרד בשנה החולפת. לסיכום הטקס, העלה פרופ' ירון זיו, יו"ר הקמפוס הירוק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, את סוגיית הרס הסביבה הטבעית בעולם על ידי האדם והצורך בנקיטת אמצעים מידיים למניעתו.

צוות השיפוט ונציגי בית ספר אלמוסתקבל | צילום: שי שמואלי

צוות השיפוט ונציגי בית ספר אלמוסתקבל | צילום: שי שמואלי        

צוות השיפוט ונציגי תכנית שבילים | צילום: שי שמואליצוות השיפוט ונציגי תכנית שבילים | צילום: שי שמואלי