$$News and Reports$$

הפרס, בהובלת קמפוס ירוק, ניתן לפרופ' אורה פלטיאל מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית  באוניברסיטה העברית בירושלים ולפרופ' בני חפץ מהמחלקה למדעי הקרקע והמים באוניברסיטה העברית בירושלים על פרסום המאמר: "חשיפת אוכלוסייה לחומרים רפואיים עקב צריכת תוצרת חקלאית מושקת במים מושבים: תוצאות מניסוי קליני מבוקר המתמקד בקרבמזפין" שפורסם בכתב העת Environmental Science and Technology.

כותבי המאמר מראים לראשונה כי אנשים בריאים הצורכים תוצרת חקלאית שהושקתה במים מושבים (קולחים) מפרישים את התרופה האנטי-אפילפטית קרבמזפין בשתן וזאת מבלי להיות חשופים לה באופן רפואי.  המאמר מוכיח כי חשיפה של אנשים לחומרים רפואיים מתרחשת דרך צריכה של ירקות ופירות המושקים במים מושבים. המאמר מספק הוכחת היתכנות למעבר של חומרים רפואיים דרך הקולחים לשרשרת המזון. 

קרן STRAGE ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב יסדו את פרס STRAGE-BGU  למצוינות במדעי הסביבה. הפרס, בסך 5,000$, מוענק למדענים ולחוקרי סביבה ישראליים עבור פרסומים מצטיינים ומשפיעים באחד ממגוון תחומי מדעי הסביבה (כגון אקולוגיה, הידרולוגיה, קיימות, כלכלה סביבתית , הנדסה סביבתית, חינוך סביבתי, אפידמיולוגיה סביבתית) שפורסמו בשנה החולפת. דגש מיוחד ניתן לפוטנציאל של הפרסום להשפיע בטווח הארוך על הגנת הסביבה ועל המערכת האקולוגית שלנו.

חברי ועדת הפרס:

פרופ' אורית בן צבי אסרף, הפקולטה למדעי הרוח והחברה
פרופ' אשר ברנר, הפקולטה למדעי ההנדסה
ד"ר רחל גולן, הפקולטה למדעי הבריאות
פרופ' יצחק מאיר (סקיס), המכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין
ד"ר אופיר רובין, הפקולטה למינהל עסקים ע"ש גילפורד גלייזר
פרופ' ירון זיו, הפקולטה למדעי הטבע (יו"ר)

טקס הענקת הפרס יתקיים ב 29 במאי 2018.