$$News and Reports$$

30 דצמ' 2014
​פרופ' ירון זיו החליף לאחרונה את פרופ' דן בלומברג בתפקיד יו"ר קמפוס ירוק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. פרופ' זיו, חבר סגל בכיר במחלקה למדעי החיים, נבחר לתפקיד לאחר שפרופ' בלומברג נבחר כסגן הנשיאה ודיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטה.

מעבדתו של פרופ' זיו עוסקות באקולוגיה מרחבית ובעיקר בהבנה של תהליכים ותבניות אקולוגיות של מגוון מינים בסביבות הטרוגניות. תחום זה מהווה בסיס לשמירה על הטבע בארץ ובעולם. פרופ' זיו משמש גם כחבר ועד החברה לזואולוגיה, חבר ועד באגודה לאקולוגיה ומדעי הסביבה, חבר ועד בחברה להגנת הטבע וחבר הועדה לאדם וביוספרה (MAB) של הועד הישראלי לאונסקו. כמו כן, הוא שימש במשך שנים רבות כחבר הועדה המקצועית-מדעית של מליאת רשות הטבע והגנים.

"'קמפוס ירוק' הוא מיזם המאגד אוסף של פעילויות ופרויקטים העוסקות בתחום הסביבה והקיימות שמטרתם לקדם מחקר, הוראה, חינוך ועבודה עם הקהילה למען שמירה על הסביבה ומשאבי הטבע לנו ולדרות הבאים", מסביר פרופ' זיו ומוסיף "'קמפוס ירוק' מופעל על-ידי המועצה הירוקה, הממונה על ידי נשיאת האוניברסיטה ובה מכהנים כ-20 נציגים של פקולטות האוניברסיטה, יחידות המנהלה, דיקנט הסטודנטים, אגודת הסטודנטים, נציגי עיריית באר- שבע, המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע".

יצוין, כי במסגרת 'קמפוס ירוק' אוניברסיטת בן-גוריון מעודדת מחקר ופיתוח בתחומים הנוגעים לסביבה, לקיימות ולשימוש מושכל במשאבים, מקדמת פרויקטים להעלאת המודעות ותחושת האחריות הסביבתית באוניברסיטה ובקהילה, פועלת להרחבת החינוך וההכשרה בתחומי סביבה, ולהשגת חסכון באנרגיה, צמצום צריכה במקור, שיפור המחזור, ועוד.  פעילויות 'קמפוס ירוק' כוללות קורסים ייעודיים, פרסים לפרויקטי גמר בנושאי סביבה, מלגות לתלמידים המנחים קהילות קהילתיות, תמיכה בכנסים ייעודיים, תחרות ארצית לעבודות גמר בבתי ספר תיכוניים (בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה), הרצאות לקהל העובדים והתלמידים, ועוד.

'קמפוס ירוק' קיבל את הסמכתו מהמשרד להגנת הסביבה ב- 2010 ומזה  כחמש שנים ממוקם בין האוניברסיטאות המובילות בעולם כקמפוס ירוק על פי דרוג ה- UI GreenMetrics העולמי.  בשנה האחרונה דורגה אוניברסיטת בן-גוריון במקום ה- 24 המכובד מתוך 360 אוניברסיטאות, אשר זכו להכרה זו.
 
21-10-2014_104.jpg
פרופ' ירון זיו עם השר לשעבר להגנת הסביבה, עמיר פרץ