$$News and Reports$$

17 מרץ 2013
במקום הראשון בתחרות "עסקים לשלום"-מערכת מבוססת אינטרנט לשיתוף תעסוקתי בין ישראל לרשות הפלסטינית
במסגרת התחרות בוצעו פרויקטים ומודלים כלכליים שנועדו לקדם את השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית, פרי יוזמתה של הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
 
14-03-2013_075.jpgמערכת מבוססת אתר אינטרנט לשיתוף תעסוקתי ועבודות מיקור חוץ בין ישראל לרשות הפלסטינית, פרי פיתוח של דור לייטמן ושגיא ברנשטיין-הוכרזה בימים אלה כזוכה במקום הראשון בפרויקט "עסקים לשלום", שקיימה הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. התחרות נתמכה בעזרת תרומתו של מר גילפורד גלייזר מלוס אנגלס אשר יזם את הרעיון.
 
ביום חמישי, ה-14 במרץ, התקיים באוניברסיטה טקס הענקת הפרסים לזוכים בתחרות הארצית של התכנית, במסגרתה הוצעו פרויקטים ומודלים כלכליים שנועדו לקדם את השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. 72 פרויקטים אשר הוגשו על ידי משתתפים מכל רחבי הארץ, התחרו על שלשת הפרסים הראשונים. התחרות נוהלה על ידי פרופ' רפי בראל, פרופ' דפנה שוורץ וד"ר מיקי מלול מהפקולטה לניהול בהנחיתו של פרופ' עמוס דרורי, סגן הנשיאה לקשרי חוץ. ועדת ההיגוי של התחרות היתה מורכבת מאנשי אקדמיה ואנשי ציבור בראשותו של חבר הכנסת  פרופ' אבישי ברוורמן.
 
במערכת שפתחו הזוכים בפרס הראשון יהיו חברים ישראלים ופלסטינים שמציעים שירותים טכנולוגיים, משרות ו/או פרויקטים לביצוע. המשתמשים יהיו אנשים פרטיים שמוכרים שירותיהם  לדוגמא:  מפתח Web מציע שירותיו בבניית אתרי אינטרנט או חברות המציעות שירותיהם לפרויקטים גדולים יותר. לכל משתמש, בין אם הוא פרטי או חברה, יהיה פרופיל אישי, שיכלול פרטים אישיים,  מידע, עמוד עבודות קודמות והמלצות ממשתמשי האתר האחרים.  הרווחים נוצרים על ידי הכנסה מכרטיסי ספקי שירות באתר.
 
כמו כן, תציע המערכת חיפוש מתקדם של נותני שירותים ומציעי עבודות ותספק דרכי התקשרות נוחים בין הצדדים, תכיל כלים מתקדמים לעבודה משותפת וניהול שיכללו בין היתר - כליי ניהול משימות וגאנט משותפים, כלי שיתוף קבצים, אפשרויות צ'אט ושיחות ועידה מתקדמות, אפשרויות תשלום מקוון ועוד. כל אלו יאפשרו פעילות יעילה בין הגורמים.
 
במקום השני זכה המיזם פיתוח כלכלה מקומית מקיימת, שבנו ד"ר סארב אבו-רביע קווידר וחוסיין אלחרוב. הפרויקט מנסה לסייע בשילובן של נשים בשוק העבודה תוך דגש על ענף המזון. הפרויקט מתמקד במתן כלים בפיתוח מוצר, שיווק, ופיננסיים וזאת בתחום שימור פירות ויקרות, חלב וגרעינים והובלתם לכאלה אשר ניתן לשווק כמוצרים בעלי זמן מדף ארוך יותר. הסיוע יינתן על ידי אנשי הפרויקט המוצע, אשר קיים (ארגון ללא מטרות רווח שאינו קשור במדינה) כבר משנת 2000, בעל קשרים ענפים ברשות ומחוצה לה ומייצר רמת הכנסות שעומדת על 2 מיליון $ בשנה האחרונה. הפרויקט מנסה להוביל למעבר משיטות ייצור מסורתיות לשיטות רווחיות ויעילות יותר, להעלות את רמות הרווחיות של מיזמים, להגדיל את כמות הנשים העובדות, לאפשר חיבור שיוביל לרכישת המוצרים וכיוצא בזה.
 
במקום השלישי של תחרות 'עסקים לשלום'  זכו התלמידים יניב3rdPlace14-03-2013_055.jpg
גלברד, ערן שני ואילן סוסנוביץ
, הלומדים בתכנית המנהלים לתואר שני במנהל עסקים של הפקולטה לניהול, בגין המודל הפיננסי-עסקי  "שילובי עבודה בע"מ". בבסיסו- מאגר נתונים עדכני, אשר אמור להקל על המעסיקים מחד ועל פועלים פלסטינאים המבקשים לעבוד בישראל. "בתחילת הדרך" מעיד סוסנוביץ "לא היינו בטוחים לגבי יכולותינו  להתחבר לנושא,  אך ככל שהבשיל הרעיון בצוות שלנו, הדבר נראה הגיוני,  בר ביצוע ומעל הכול, בעל יכולת להשפיע ולשנות".
 
"הגם שבחלק ממרכיבי הפרויקטים יש מידה של נאיביות, אפשר מבחינתי להתחיל ביישום חלק מהפרויקטים כבר מחר בבוקר, לטובת שני הצדדים", ציינה נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי.
 
לדברי פרופ' דרורי, תחרות מסוג זה נועדה לעודד חשיבה יצירתית בקרב סטודנטים ואנשי אקדמיה לתועלת שיתוף פעולה כלכלי בין העמים, שעשוי לשמש כמנוף בעל ערך רב לקידום השלום. בחלקם  יכולים  פרויקטים מסוג זה להתגשם כבר היום ואילו אחרים יהיו ישימים כאשר יבשילו התנאים המדיניים לכך.   
קישור
 
צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון.
כיתוב לתמונה: תמונה קבוצתית של זוכי התחרות. בשורה הראשונה, בתווך, נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי. ראשון משמאל, סגן הנשיאה לקשרי חוץ, פרופ' עמוס דרורי. בשורה השניה בתווך-ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת ההיגוי של התחרות, פרופ' עודד לוונגרט דיקן הפקולטה לניהול, ד"ר מיקי מלול.
צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון.
להלן פרטי הקשר עם זוכי המקום הראשון: