$$News and Reports$$

11 אפר' 2018

​​​​ספרו החדש של פרופ' יוסף פליסקין:

The Hospital and Clinic Improvement Handbook:
Using Lean and the Theory of Constraints for Better Healthcare Delivery

ענף הבריאות מתמודד עם אתגרים ההולכים ומתרחבים. אוכלוסיות צומחות ברחבי העולם וכך גם חלקם של הקשישים בחברה. יש התרבות מתמדת של תרופות חדשות, שיטות אבחון, נהלים רפואיים וציוד, וידע. זו התקדמות עצומה שמאוד משפרת את איכות הטיפול הרפואי, אך בו זמנית מגדילה את העלויות. ממשלות ורשויות מקצות תקציבים הולכים וגדלים למערכות הבריאות, אך הגדלת התקציבים אינה מכסה את העלויות המוגדלות של מתן שירותי בריאות איכותיים לציבור.

הנושא העיקרי של הספר הוא כי ניתן לעשות הרבה יותר עם אותם משאבים מבחינת התפוקה, זמן תגובה ואיכות באמצעות כלים וטכניקות מעשיים. ​

באופן טבעי, ספר זה נועד גם להיות טקסט בהוראת ניהול של ארגוני הבריאות, במיוחד ניהול התפעול בניהול שירותי בריאות הציבור, תכניות בריאות הציבור, הן לסטודנטים לתואר ראשון ולסטודנטים לתארים מתקדמים. הספר יהיה רלוונטי מאוד גם לתחומים הקשורים, כגון עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, וכל מקצועות הבריאות הקשורים.

הגישה שלנו היא מאוד מוכוונת-יישומים באמצעות גישות ניהוליות חדשות. מחד גיסא, אין זה ספר הניהול הכמותי הטיפוסי, ומאידך גיסא, הוא אינו ספר של התנהגות ארגונית. הוא משימתי/עסקי, מכוון להשגת שיפורים מידיים ומשמעותיים בארגוני בריאות.