$$News and Reports$$

05 יונ' 2018

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​בכנס ראשון מסוגו על ניהול מקצועי בספורט בישראל, אשר התקיים בימים אלה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ראשי גופי הספורט בישראל מתחו ביקורת על אופן ההתנהלות הקשורה לעסקי ספורט בישראל. 

31052018_146 (Large).jpg

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי אמר: "צריך לשים את הדברים על השולחן –רמת הניהול בספורט בישראל לא מספיק טובה" ובדיון שעסק בקשיים העומדים בפני מנהלי הספורט בישראל, בו עלו קשיים הרגולטוריים והיעדר תשתית לאיסוף ועיבוד נתונים של ספורטאים פעילים וביצועיהם, אמר מנכ"ל הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים, ניסים סספורטס: "אנחנו מדינה בלי מדיניות".

גילי לוסטיג, לצידו ד"ר יותם לוריא, ד"ר מוסי רוזנבוים, פרופ' עודד לוונגרט, ד"ר סתו רוזנצוויג (צילום: דני מכליס​​)

במסגרת הכנס, שהפגיש בין אנשי תעשיית הספורט לבין אנשי האקדמיה העוסקים בניהול הספורט, נידונו תכנים הקשורים בעסקי ספורט ובמידת ההכשרה של מנהלות ומנהלים בספורט בישראל. "הכשרה במקצועות הניהול חשובה לא פחות, ואולי אפילו יותר, מהיכרות עם עולם הספורט" כך לדברי ד"ר סתו רוזנצוויג, ראשת מגמת ניהול עסקי ספורט.

דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' עודד לוונגרט נשא דברי ברכה למשתתפים ואמר: "כאשר חושבים על ניהול ספורט אנו רואים זאת כניהול בספורט ולא ניהול הספורטאים ולכן למגמה האקדמית בפקולטה לניהול יש חשיבות מחקרית ומעשית. תעשיית הספורט בישראל זקוקה למחקר אקדמי, לחוקרים תחומיים, לסטודנטים ולבוגרי המגמה לניהול עסקי ספורט".  ​ 

 31052018_082 (Large).jpg

                          דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' עודד לוונגרט נושא דברים בפני הנוכחים | צילום: דני מכליס

אחד הפתרונות שעלו בכנס להתגברות על הקשיים הוא שיתופי פעולה בין איגודי הספורט השונים, לבין האיגודים והרשויות המקומיות. אבי בנבנישתי, סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט הסביר: "הרשויות המקומיות הן העוגן של הספורט בישראל, מי שלא מבין את זה – שלא ייכנס לתחום הספורט. מי שרוצה לצעוד מהר – צועד לבד. מי שרוצה לצעוד רחוק – צועד ביחד".

 ד"ר מוסי רוזנבוים, ראש המחלקה לניהול חידד, "כדאי לכם להכיר את הסטודנטים שלומדים במגמה לניהול עסקי ספורט בתואר ראשון בניהול, וגם את אלה שבפרויקט הגמר שלהם משמשים כיועצים אסטרטגיים ושיווקיים לארגונים. אתם יכולים להיעזר בהם". 

מי שהוביל את הקמת מגמת ניהול עסקי ספורט בפקולטה ומרצה בכיר במחלקה לניהול, ד"ר יותם לוריא, סיכם בכנות: "בדיונים עלו טיעונים חשובים ורלוונטיים. הכנס עצמו קיבץ סביב שולחן אחד בכירות ובכירים העוסקים בספורט מהאקדמיה ומהתעשייה, ופתח שיח חשוב ביותר שימשיך ויגבש חידושים לשיפור וקידום ענף הספורט. תעשיית הספורט תתרחב ותטיב, תתגבר על מכשוליה רק בשילובה עם האקדמיה, וזה מתחיל כאן עם החוקרים והסטודנטים של מגמת ניהול עסקי בספוט בפקולטה לניהול בבן-גוריון."

"ללא ספק קיים צורך ברור באנשי ניהול מקצועיים בעלי הכשרה מסודרת המעניקה את הכלים להם הם זקוקים במסגרת עבודתם היום-יומית. אף על פי שהכשרות מסוג זה מצויות ונגישות בעולם המערבי אין בישראל מענה מקצועי איכותי לצורך זה, בוודאי שלא כחלק מלימודים אקדמיים לתואר ראשון." הוסיף. 

31052018_111 (Large).jpg







         



ד"ר מוסי רוזנבוים ןראשי גופי ספורט בכנס | צילום: דני מכליס

המגמה לניהול עסקי ספורט במחלקה לניהול שבפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, נוסדה בשל הצורך באנשי ניהול מקצועיים בעלי אוריינטציה וידע ניהוליים בענף הספורט בארץ ובעולם. זו המגמה הראשונה בישראל המציעה תכנית לימודים אקדמית בניהול עסקי ספורט לתואר ראשון. מטרתה ​של המגמה היא לטפח באופן מקצועי את המנהיגות העסקית והניהולית של הספורט בישראל. במסגרת המגמה, סטודנטים מתמחים בהיבטים אקדמיים של תעשיית בזכות קורסים מעמיקים ומרצים מהמובילים בתחומם. בוגרי המגמה משתלבים בתפקידי ייעוץ אסטרטגי ושיווקי בספורט מקצועי, ניהול קבוצות ספורט, תחרויות ואירועי ספורט, ניהול מרכזי ספורט וחדרי כושר ואף ניהול התאחדויות ורשויות ספורט.