$$News and Reports$$

06 אוג' 2018

​​​​​​​​​​​​​​הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מברכת את פרופ​' מיקי מלול עם כניסתו לתפקיד הדיקן החל מהיום, 1/8/18. טקס חגיגי לציון חילופי הדיקנים התקיים במעמד הרקטור פרופ' חיים היימס​, והדיקן היוצא פרופ' עודד לוונגרט

הרקטור פרופ' היימס שמח על משימתו הראשונה כרקטור האוניברסיטה: לשאת דברי ברכה בטקס חילופי דיקנים. היימס ציין כי, "אם הטקס חיים חיימסהמדהים הזה הוא האופן שבו הפקולטה לניהול מסמנת את חילופי דיקנים, אזי הפקולטה הזאת מנוהלת היטב". הדיקן לשעבר של הפקולטה למדעי הרוח והחברה, פרופ' ההיימס, שיתף פעולה עם פרופ' לוונגרט בוועדות אסטרטגיות של האוניברסיטה. היימס המשיך לשבח את ההישגים העצומים של פרופ' לוונגרט בשתי הקדנציות שלו, שהתאפיינו בפרודוקטיביות חסרת תקדים במחקר של חברי הסגל, ברמה בינלאומית הגבוהה ביותר, בבינאום של הפקולטה, בחילופי סטודנטים וחברי סגל, בצעדים הנועזים לשיתופי פעולה רב-תחומיים, בתחרויות ​בתחרויות לימודים, מחקר וחדשנות." בפנייתו לפרופ' מלול, הוסיף פרופ' היימס: "מיקי, יש לך נעליים גדולות למלא." 

פרופ' עודד לוונגרט הביע הערכתו העמוקה לכל הסגל האקדמי, המנהלי והטכני. הוא שיבח את רוח עבודת הצוות וההתנדבות לוועדות ולמשימות מעבר לתפקיד. "אני מודה לכל אחד ואחת מכם שתרמתם להצלחה בתפקיד התובעני-אך-מתגמל. אני מאחל למיקי הצלחה כבירה כדיקן הפקולטה לניהול."

הדיקן פרופ' מלול הודה לדיקן היוצא פרופ' לוונגרט על מנהיגות אקדמית שהביאה את הפקולטה להישגים גבהים, במיוחד במחקר. "הובלת אותנו לסטנדרטים הגבהים ביותר, עם מה שכנינו "הרשימה של עודד", רשימת כתבי העת היוקרתיים ביותר. בכך קידמת משמעותית את הפקולטה במצוינות במחקר בהוראה, בבינתחומיות, בבינלאומיות, וכך הבאית את הפקולטה לניהול לשורה הראשונה של הפקולטות לניהול בארץ."

​פרופ' חיים היימס בנאומו הארשון כרקטור האוניברסיטה, צילום שי שמואלי

מיקי מלול
 

הדיקן פרופ' מלול (משמאל) מעניק שי ברכות לבביות מחברי הסגל​ לדיקן היוצא פרופ' עודד לוונגרט.  צילום שי שמואלי

מלול פרש לפני חברי הסגל את חזונו לקידום הפקולטה לניהול. "אני מאמין בהמשך חיזוקה של הפקולטה המתבססת על איכות אקדמית, כבעלת השפעה משמעותית על החברה בנגב ובמדינה. אני רואה באחריות חברתית באקדמיה ציר מזין למצוינות. התפישה החברתית שלי היא חלק בלתי נפרד מהזהות האקדמית שלי. הדרך שלי לאקדמיה הייתה מקרית לחלוטין." ​

לאחר שירותו הצבאי, עבד מלול כעובד קבלן במפעל לייצור בקבוקי פלסטיק בירוחם והחלום שלו היה להיכנס למפעל כמפעיל מכונות מהשורה. אך המפעל נקלע לקשיים ופיטר את כל עובדי הקבלן. מחוסר עבודה, המסלול שתכנן לעצמו בחיים נקטע. שם התקבלה ההחלטה לפנות ללימודים. "בעיני ההשכלה הגבוהה היא נדבך חשוב ביצירת צמיחה כלכלית אך לא פחות חשוב מכך דרך לצמצום פערים בין עניים לעשירים ובין מרכז לפריפריה."

בהשראת סיפורו האישי והאופייני לפרפריה, מלול ושותפיו לירן קורן ופרופ' ישראל לוסקי חקרו את הנושא "עבודה כמלכודת עוני", שפורסם ב- Journal of Employment Counseling וצוטט בעיתון כלכליסט ובדה-מרקר.

פרופ' מלול המשיך בדבריו לקהל בטקס: "אם נחשוב על זה לרגע אנחנו אחת הפקולטות הכי משפיעות על החברה והמשק. המטען שאנו מעניקים למנהלים ולמקבלי ההחלטות הללו הינו בעל פוטנציאל השפעה אדיר על החברה והמשק, השפעה על אנשים בחיי היום יום. ולכן ההשפעה שלנו היא כל כך גדולה.

מיקי מלול 

פרופ' מלול: "הכיוון ​​שנוביל אליו יחד יהיה ניהול עם אחריות חברתית"  צילום: שי שמואלי

מנהל שיוצא עם מטען של אחריות חברתית ושמביא בחשבון בשיקולים שלו ראייה רחבה שכוללת את החברה והסביבה יהיה בסופו של דבר מנהל טוב יותר, מנהל מבוקש יותר. זה חיבור שיקנה לנו ייחודיות ויתרון תחרותי מול כל הפקולטות לניהול בארץ ואולי אפילו בעולם.

הסטודנטים והמועמדים שיבינו שזה המקום לקבל ערך מוסף משמעותי עם תואר בניהול ירצו להגיע לכאן!

אני מאמין  שהפקולטה יכולה להוות מוקד ידע שימושי שיאפשר מעורבות בחיים העסקיים והחברתיים בישראל ובכך תסייע לבניית חברה טובה ובריאה יותר.

פרופ' מיקי מלול נולד וגדל בדימונה, עיר שאותה הוא מעריך מאד כעיירה בנגב עם מערכת חינוך המצוינת, עיר עם אנשים נפלאים. הוא נשוי למרי ולהם לשלושה ילדים. כיום, משפחת מלול מתגוררת בבאר שבע. מלול סיים את כל שלושת תאריו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: תואר ראשון (בהצטיינות) ותואר שני (בהצטיינות יתרה) בכלכלה, ותואר שלישי (בהצטיינות יתרה) בפקולטה לניהול בנושא החלטות מיקום ויעילות כלכלית במערכת האזורית. את הפוסט-דוקטורט השלים ב-Cornell University.

בשנת 2005 הצטרף פרופ' מלול למחלקה למנהל ומדיניות ציבורית כחבר סגל, ובשנה האחרונה מילא את תפקיד ראש המחלקה. הוא פעיל בוועדות פדגוגיות ורגולטוריות רבות בפקולטה לניהול ובאוניברסיטה. פרופ' מלול משמש שופט ad hoc בכתבי עת בינלאומיים. הוא משמש שופט בוועדות המחליטות על מענקים בקרן הדו-לואמית למדע אחרה"ב-ישראל BSF, ובקרן הלאומית למדע ISF, ולאחרונה מונה לתפקיד יו"ר ועדת השיפוט של ועדת מענקי משרד המדע והטכנולוגיה. הוא חבר במרכז טאוב, חבר בשולחן העגול לפיתוח אזורי של משרד הכלכלה והתעשייה, יועץ כלכלי לגופים רבים לפיתוח אזורי בנגב, לרבות צה"ל.

פרופ' מלול פרסם עד כה מעל ל-50 מאמרים בכתבי עת שפיטים בינלאומיים. תחומי מחקריו מתמקדים במדיניות שוק העבודה, אי-שוויון, פיתוח כלכלי באזורי פרפריה, הקשר בין תמריצים וביצוע.  בשל מומחיותו בכלכלה ובמדיניות ציבורית, הוא מצוטט בעיתונות פיננסית כגון כלכליסט, דה-מארקר, גלובס ועוד.

​יחד עם שותפיו למחקר ד"ר מוסי רוזנבוים (ראש המחלקה לניהול בפקולטה לניהול) ופרופ' אמיר שהם (מאוניברסיטת טמפל) הקים מלול את "הדף של כלכלה שעובדת בשבילנו" בפייסבוק למען כלכלה הוגנת, והם גם פעילים בקהילה בהסברה בנושא: "מובילים שינוי איפה שבאמת כואב. משפיעים בנושאים כלכליים בוערים, היכן שהתוצאות הכלכליות אינן משרתות את האינטרס החברתי-כלכלי." 

פוטר מהמפעל, הלך ללמוד והפך לדיקן​ מאת ​אילנה קוריאל, ידיעות אחרונות
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5341476,00.html