$$News and Reports$$

15 ינו' 2018

​​​​​​​זו השנה התשיעית ברציפות שמשתתפת קבוצת סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר GGFBM בתחרות ה- MBA הבינלאומית ע"ש ג'ון מולסון למקרי בו​חן באוניברסיטת קונקורדיה, מונטריאול

"זאת תחרות אליפות עולם של מקרי בוחן עסקיים – קייסים – בה משתתפים מיטב​​ בתי הספר לניהול", מסביר פרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה, "שהיא תחרות אסטרטגיה בעסקים. השתתפותם של סטודנטים מה- GGFBM בתחרות הקפדנית והקשה, מציבה את הפקולטה בזירה הבינלאומית, באור הזרקורים של הליגות הגדולות.

התחרות היא טורניר שבו כל מתחרה משחק בתורו כנגד מתחרה אחר. היא המורכבת משבעה מקרים עסקיים שלא פורסמו ושנבחרו מתוך התחרות השנתית לכתיבת קייסים עסקיים. גולת הכותרת של שבוע התחרות היא הצגת מקרה אמתי של חברה גדולה שמתמודד עם אתגר עסקי. אירוע שנתי זה הוא התחרות הגדולה ביותר, הוותיקה והיוקרתית ביותר בעולם, המביאה יחד 36 בתי ספר למנהל מ- 19 מדינות. 

הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר היא הפקולטה הישראלית הראשונה והיחידה שמשתתפת בתחרות הגדולה והוותיקה מסוגו בעולם.

המתחרים מה- GGFBM השנה היו סטודנטים מתוכנית ה- MBA במנהיגות חברתית ע"ש Mandel: ערן רוזן, איתי טריפמן, יונתן ארנון, כליל נבו אטד, נוגה פפרמן. המאמנת של הקבוצה, מיטל מגיד, היא בוגרת הפקולטה מתכנית ה- MBA למצטיינים. לדבריה, "אני מנהלת חברת הייעוץ שלי בתל אביב, ואני שמחה לחזור לבאר שבע מדי שנה כדי לאמן את קבוצת המתחרים, כי אני יודעת מניסיון אישי את המשמעות ואת החשיבות של תחרות בינלאומית זו: אני השתתפתי בתחרות הזאת בשנת 2011."

אע"פ שלא זכו בתחרות, הסטודנטים היו מאושרים והביעו ותחושת הצלחה. מסכמת ​​מגיד: "אין זה סוד שבכל שנה, הקבוצה שלנו מפתחת, תחת לחץ עצום, את הפתרונות ואת האסטרטגיות היצירתיים ביותר. לו היה פרס על יצירתיות, הקבוצה שלנו הייתה מנצחת בכל סבב. העולם העסקי השמרני אולי לא בשל לחדשנות, אבל אנחנו כן! קבוצות ה- GGFBM משתפרות ומצטיינות משנה לשנה. אך חשוב מכך, הסטודנטים רוכשים ניסיון וידע בתחרות אותם יוכלו ליישם לארוך חייהם."

ערן רוזן תיאר את הקייס הראשון בו התחרתה הקבוצה נגד ביה"ס לניהול של אוניברסיטת אריזונה, "שנצחה אותנו נקודה אחת. עמדנו בלחץ אדיר מול קהל גדול, מול השופטים, והתעצמנו. יצרנו פתרונות חדשניים ישימים. ​​היה מרגש גם ש- 15 חברי CABGU  היו בכה כדי לעודד אותנו! הם חזרו כל יום, זה היה מדהים."

TEAM_atMOLSON.jpg 

 משמאל לימין: כליל נבו אטד, מיטל מגיד, איתי טריפמן, ערן רוזן, יונתן ארנון, נוגה פפרמן                                                                                

HOCKEY_MAsCOT_קמע.jpeg                                   ערן ואיתי עם Youppi הקמע של קבוצת ההוקי  של מונטריאול 

minus20Degrees (Medium).jpg   

    נוגה, איתי, כליל וערן בחוץ במינוס 20 מעלות צלזיוס

חברי הקבוצה:

יונתן ארנון הוא בעל תואר ראשון בלימודי יהדות ותיאטרון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, היה שליח הסוכנות היהודית בארגון הילל באוניברסיטת קולומביה/ברנרד במשך שלוש שנים. הוא רוצה לנצל את מיומנויותיו העסקיות החדשות כדי לקדם פיתוח קהילות צעירים בוגרים כוללניות ויצירתיות.

כליל נבו אטד, בוגרת האוניברסיטה הפתוחה, עבדה שלוש שנים עם נוער בסיכון בעיר נתיבות, לאחר שסיימה שנתיים בעבודה ב- NGO בנפאל. לדבריה, תכנית מנדל למנהיגות חברתית לימדה אותה כיצד "לשלב את העולמות העסקים עם עבודה סוציאלית". היא הוסיפה כי "ההשתתפות בתחרות זו הייתה הזדמנות של החיים שלא תסולא בפז."

נוגה פפרמן, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא עבדה בקונסוליה הישראלית בניו יורק, והיום מפתחת תכנית לעידוד נשים צעירות בפוליטיקה.

איתי טריפמן  משמש כמנחה בעמותת מסל"ן - מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. הוא מרצה הרצאות בסדנאות למניעת הטרדה מינית לכל הקהל. בנוסף, הוא מנחה בארגון LEAD, ארגון המקדם מנהיגות צעירה. איתי עבד כעורך ראשי של עיתון הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון. 

ערן רוזן הוא בעל תואר ראשון בפיזיותרפיה מאוניברסיטת בן-גוריון. ב -2016 יסד את Bkind, סטארט-אפ המספק פלטפורמה למעשי חסד, המבוססים על הרעיון של "העבירו את זה הלאה". הוא הקים את Bike for the Fight  אשר גייס כסף למחקר הסרטן בישראל, על ידי קיום אירועי רכיבה על אופניים ברחבי קנדה וארה"ב.​