$$News and Reports$$

19 ינו' 2014

דניאל סיריוטי', כתב  IsraelHayom.png, פורסם ב: 14.01.2014  

מדד 2013: "עלייה ברמת אמון הציבור בכנסת ובח"כים" צילום:  ליאור מזרחי (ארכיון)
 
בשורות טובות לכנסת ישראל המציינת את יום השנה ה-65 להקמתו של הפרלמנט הישראלי. מנתוני המדד השנתי לביצועי המגזר הציבורי לשנת 2013 של אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בן-גוריון המתפרסם זו השנה ה-13 ברציפות, נמצא כי נרשמה עלייה דרסטית ברמת אמון הציבור בכנסת ישראל ובחברי הכנסת. עם זאת, הכנסת וחברי הכנסת עדיין ממוקמים במקומות האחרונים מבחינת האמון שרוכש להם הציבור. 
זו השנה ה-13 שהמדד לביצועי המגזר הציבורי, שנחשב למדד המקיף ביותר בישראל, אותו עורכים פרופ' ויגודה-גדות יחד עם פרופ' שלמה מזרחי מאוניברסיטת בן-גוריון, בוחן היבטים שונים הקשורים לשביעות רצון ואמון הציבור במגזר הציבורי.
בסקר הנוכחי השתתפו 481 אנשים המהווים מדגם שמייצג במידה רבה את האוכלוסייה הבוגרת בישראל כולל יהודים ולא יהודים; הנתונים נאספו בחודשים מאי-יולי 2013.

2013: עלייה משמעותית ברמת האמון של הציבור בכנסת

השנה נרשמה עלייה משמעותית ברמת האמון של הציבור כלפי כנסת ישראל מרמת אמון של 1.94 בשנה שעברה לרמת אמון של 2.45 השנה. מדובר ברמת האמון הגבוהה ביותר בכל שנות המדד – והיא גבוהה משמעותית מכל רמה אחרת שנמדדה במהלך 13 שנים. 
גם השרים עצמם יכולים להיות מרוצים. רמת האמון בשרי הממשלה קפצה בצורה משמעותית מרמת אמון של 1.9 בשנה שעברה ל-2.35 השנה.
לדבריו של פרופ' ויגודה-גדות, עלייה ברמת האמון במערכת הפוליטית כולה בשנים שלאחר בחירות נצפתה גם בשנים הקודמות במדד, אולם העלייה השנה, שהיא גבוהה ומשמעותית משנים קודמות משקפת, ככל הנראה, רמת ציפיות גבוהה יותר ו"רק הזמן יגיד אם הן יתממשו".