$$News and Reports$$

03 אפר' 2017

HackBGU, ההאקתון הבינלאומי הראשון בנגב

מעל 200 אנשים התאספו ב30 במרץ, 2017 בשביל להשתתף ב HackBGU, ההאקתון הבינלאומי הראשון בנגב. נושא ההאקתון היה "שיפור חיי הסטונטים וחווית הלמידה". HackBGU הוא שיתוף פעולה חדש בין מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות של הפקולטה לניהול ואגודת הסטודנים של בן גוריון, במטרה לקדם חדשנות ולהוציא לפועל רעיונות חדשים במסגרת של האקתונים.

מבין הסטודנטים מחו"ל שהשתתפו באירוע, ניתן היה למצוא 50 סטודנטים צרפתים מSKEMA, בית ספר בינלאומי לניהול, המתחזק קמפוסים בכל רחבי צרפת ומדינות נוספות בעולם. סטודנטים אלו הנם חלק מתכנית בלינאומית ליזמים צעירים, שמסגרתה הגיעו לישראל על מנת לסייר בארץ ולהתרשם מהאקו סיטסם העסקי במדינה ולשהשתתף בהאקתון. הסטודנטים הצרפתים ויתר המשתתפים עבדו בשיתוף פעולה מעורר הערצה וזכו להתנסות בעבודה בקבוצות רב תרבויות ורב תחומיות.

לאחר 28 שעות של עבודה אינטסיבית, הצוותים הציגו את התוצרים שלהם בפני חבר השופטים. במצגת של 5 דקות הם נתבקשו לתאר את הבעיה אותה שאפו לפתור, את הפתרון הייחודי שהם מציעים, תוך מתן דגש לטכנולוגיה אותה יצרו ואת המידה בה הפרויקט שלהם צפוי להשפיע על חיי הסטודנטים. חבר השופטים הורכב מהעליתה האקדמית של אב"ג – פרופ' דפנה שוורץ, יושבת הראש ומנהלת מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות; פרופ' גד רבינוביץ', המשנה לרקטור; פרופ' משה כספי, דיקן הסטודנטים; גב' מירה גולומב – ראש המינהל בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר; גב' ענת פורגדור, ראש צוות מערכת המידע לסטודנטים; וגב' לימור עזרה, ראש המניהל בפקולטה למדעי הטבע.

0f701e74-ba89-44f6-90df-20ff35f42146.jpg

הזוכים בהאקתון הבינלאומי הראשון, היו צוות CTRL-FV, הצוות הורכב מרון מיכאלי, דן גלייזר, שקד חזון, אדם זמרי, קלמנס מרטין ולוריין מיטון. הצוות שכלל 3 סטודנטים מאב"ג ושני סטודנטים מSKEMA הורכב בבוקר ההאקתון ליד עמדת הקפה. בהלהבות לא אופיינית ל30 שעות ערות סיפר רון, ראש הצוות, על הרעיון אותו יישמו – "אנחנו מנסים לבנות מנוע חיפוש לקבצי וידאו וספציפית להרצאות מוקלטות. השתמשנו באלגוריתם שממיר קול לטקסט ובנינו מנגנון שיודע לחפש בתוך הטקסט רצפי מילים שהוזנו לשורת החיפוש. כך שסטודנט יכול בקלות למצוא נושא מסוים בתוך הרצאה של 3 שעות. כרגע אנחנו יודעים לעבוד רק עם הרצאות העלינו לשרת, אבל החזון לעתיד הוא שנדע לחפש גם בYouTube".

במקום השני הגיע הצוות Friends of Frends, המרוכב משיר פרומרן, לירון אברהם, אלכס סימקין, שני סילבר, איריס מלכה, נועם ביקרמן, תומר אשלר ונוי כהן. הצוות תקף בעיה המוכרת לכל סטודנט – בתקופת בחינות חדרי הלימוד מלאים עד אפס מקום וסטודנטים מתקשים למצוא חללים ללמוד בהם. לפתרון הבעיה הם תכנתו אפליקציה אשר תכיל מידע על כיתות פנויות בקמפוס. את המקום השלישי קיבל צוות MiBa, הצוות עבר לא מעט תהפוכות ב30 שעות ההאקתון, לבסוף הצוות התמזג עם צוות אחר וכלל את – תום ליבוביץ, אור מלכה ועומר נזרי. למרות כל הקשיים הצליח הצוות לייצר אפליקציה חברתית שמקלה על סטודנטים למצוא שותפים לכל עשייה החל מקבוצות לימוד וכלה בשותפים לסלסה.

לצוותים הזוכים הוענקו פרסים, כולל מנוי לחודשיים למעבדת החדשנות של אב"ג (מעבדת החדשנות של אב"ג היא חממה הזמינה 24 שעות ביממה ומכילה שטחי עבודה יוקרתיים בפארק ההייטק הצמוד לקמפוס בבאר שבע) וארוחת צהריים אקסקלוסיבית עם דמויות מפתח בחברות בינלאומיות כגון Deloitte, Deutsche Telekom ו- Lockheed Martin. כמו כן הוענקו לזוכים פרסים כספיים. שלושת הצוותים הזוכים יקבלו את תמיכתה המלאה של אוניברסיטת בן גוריון להמשך הפיתוח, היישום והקידום של הטכנולוגיות שלהם.

231f75e9-02ae-4bb4-aa3e-69eb45c806f0.jpg

שני צוותים נוספות שיש להזכיר הם קבוצת " Cookeators" וצוות - “Get Schwifty”. Cookeators, תפסו את תשומת ליבנו מ2 סיבות, ראשית הקבוצה הורכבה משני סטודנטים מחו"ל - פלורנט גטשיקה ואלכסיס האג ו5 סטודנטים ישראלים - דנה פלדמן, טל רוזנטל, ירדן פייג', הילה ירקוני וסובן קנדיה. שנית, האפליקציה שלהם הייתה קשורה לאוכל! Cookeators בנו טכנוגלויה שמאפשרת לקשר בין אלה שאוהבים לבשל לאלה שאוהבים לאכול ולהכיר חברים חדשים על הדרך. חברי Get Schwifty, אור שליו, עומר פלדמן, יונתן פרלמוטר ורון קוטלסקי היו מיואשים מלנסות לקרוא את דפי הקופי שמכילים את הציונים שלהם ולכן הפיתוח שלהם עסק בעיבוד תמונה ומערכת אוטומציה להגשת ציונים. בולט הוא סיפורו של עומר, שניצל את 6 השעות הראשונות של ההאקתון בלמידה עצמאית של תכנת Matlab אותה לא הכיר קודם. בתום האירוע סיפר עומר שהרגיש מאוד שבע רצון מההתפחות שכן סמסטר הבא יש לו קורס בMatlab.​

נשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי ברכה את הסטודנטים בווידאו: חווית למידה היא נושא מאד מרכזי לנו באוניברסיטה... אנחנו יודעים שהלמידה של היום היא לא הלמידה של העתיד, ואנחנו מנסים להתקרב לעולמות העתידיים, איך תהיה הלמידה של האוניברסיטה, ורוצים להבטיח שהלמידה לא תהיה רק שיעור, לא רק הישרדות במערכת, אלא משהו שהסטודנט יוכל לקחת אתו לעתיד... אלה השנים המייצבות השנים היפות שבהן צריך לדאוג לקריירה האקדמית... וגם שנים שבהן צריך ליהנות, לעשות חיים חברתיים, וצריך גם לתרום...  זאת ההזדמנות שאנחנו נותנים לכם בחוויית קמפוס יוצאת מן הכלל... כמו היום – יום פנטסטי בו כל אחד יכול להביע את הכישרון, את היכולות... וליהנות מיום האתון שמח."

​​​