$$News and Reports$$

09 מרץ 2017

​​​​הישג: מקום שני לקבוצת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בגמר התחרות הבינלאומית לפתרונות הנדסיים לעולם העסקי



The Engineering and Commerce Case Competition (ECCC)

​בתחרות השתתפו 12 קבוצות נבחרות מאוניברסיטאות שונות בעולם –
 ארה"ב, קנדה, אירלנד, ישראל, ערב הסעודית ומצרים

 

בתחרות הבינלאומית Engineering and Commerce Case Competition - ECCC, המתקיימת מדי שנה ונערכה בימים אלה באוניברסיטת קונקורדיה שבמונטריאול, הצוות שייצג את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הצליח להעפיל לגמר, לאחר שלושת ימי התחרות, ואף זכה במקום השני, כשאל המקום הראשון הגיע הצוות המייצג את אוניברסיטת לימריק, מאירלנד. 

 ContentEditorWebPart

​​​



מדובר בתחרות הממומנת ומנוהלת על ידי תאגידים רב לאומיים מובילים, המציגים בפני קבוצות המורכבות מ- 4 סטודנטים (שני סטודנטים מתחום ההנדסה ושניים מתחום הניהול) בעיות עסקיות-הנדסיות המאופיינות בקשיים איתם התאגידים מתמודדים. בתוך פרק זמן מוגדר שבין 12-6 שעות, על הקבוצות להציג פתרון הנדסי לבעיה, בעל גיבוי עסקי מלא – לרוב פיננסי ושיווקי. לכל בעיה כזו, מתגבש פאנל שופטים מומחים בתחום מהתעשייה והאקדמיה, להם הקבוצה מציגה את הפתרון בצורת מצגת ועונה על שאלותיהם. ​

בתחרות השתתפו 12 קבוצות נבחרות מאוניברסיטאות שונות בעולם- ארה"ב, קנדה, אירלנד, ישראל, ערב הסעודית ומצרים. במהלך התחרות התמודד הצוות מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ב-3 מקצים של פתרון בעיות עסקיות המשלבות אתגרים הנדסיים בהיקף של 6-12 שעות הקשורות לתחומים עדכניים ביותר מהתעשייה כיום. התחרות מתקיימת בקשר ישיר לתעשייה העולמית ונעשית בשיתוף וחסות ישירה של חברות כמו Siemens, Marivent Bombardier, Solidworks ועוד נותנות חסות בעלות שם אשר לוקחות חלק בתרחישים והמשימות במהלך התחרות. הבעיות שהוצגו בפני הצוות עסקו השנה בבעיית צריכת אנרגיה של Data Housing, שימוש ויישום של רעיון ה- Hyperloop של Elon Musk  מתחת למים, ובמקצה האחרון הצוותים התמודדו עם פתרון לעולם התעופה העתידי תוך שימת דגש על התעופה האוטונומית. 


ECCCTeamWith.jpg

רותם דואני מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול, התארגן במטרה להגיע להישגים גבוהים ביותר ולייצג את האוניברסיה ואת מדינת ישראל בתחרות. הקבוצה מנתה ארבעה סטודנטים: דואני, יוסי מאירסון מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, דור גל מהמחלקה למדעי המחשב והמחלקה לניהול והסטודנטית רוני רביב מהמחלקה לניהול. הקבוצה הונחתה על ידי רותם דואני ופרופ' אמיר שפירא מהמחלקה להנדסת מכונות. כהכנה לאתגר, חברי הקבוצה נבחרו לצוות בתהליך מיון קפדני. לאחר מכן, הקבוצה נפגשה מספר רב של פעמים על מנת להתאמן על מקרי בוחן שונים ופתרון בעיות  בכדי לשפר את העבודה על מודלים כלכליים, שיווקיים השימוש בכלים הנדסיים, ועבודת הצוות של הקבוצה.
הקבוצה נתמכה על ידי הדיקאנים מהפקולטות להנדסה ומהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, המשנה לרקטור, הקרן לפיתוח באר שבע קרן דורסט ו- CABGU. לאחר 4 חודשים של גיוס משאבים, הכנות אדמיניסטרטיביות ופתרון מקרי דוגמא, הוכיח הצוות את יכולותיו ויצג את האוניברסיטה, העיר באר-שבע ואת מדינת ישראל בכבוד. ​

ECCCTEAM2017cute.jpg

​​


​​

​​​