$$News and Reports$$

11 ינו' 2017
CKlogo.jpg

הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב נכנסה לדירוג "תכניות תואר שני במנהל עסקים לעולם טוב יותר" לשנת 2016 של מגזיןן Corporate Knights. זו הפעם הראשונה שאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מופיעה בדירוג עולמי זה.
"דירוג זה הוא הדירוג המשמעותי היחיד שמעריך את המחויבות של תכניות לתואר שני במנהל עסקים לחינוך לקיימות של מנהיגים עסקיים עתידיים, ואת התכניות המציידות את בוגריהן בכלים לפתרון אתגרים עסקיים וחברתיים ולהצלחה בתחום העסקים העולמי, המשתנה במהירות", כך נכתב בהסבר הדירוג.
תשתית לימודית ומחקרים ייחודיים 
בהשוואה לדירוג רגיל של תכניות תואר שני במנהל עסקים, הדירוג הזה מכוון לעזור לסטודנטים ולמנהיגי תאגידים ל​זהות תכניות בעלות תשתית לתמוך בכישורים ובידע הקשורים לקיימות. כמו כן, הוא מזהה את התכניות שמכינות את בוגריהן בצורה הטובה ביותר לפתור בעיות עסקיות המצטלבות עם בעיות חברתיות גדולות יותר, כמו שינויי אקלים וחוסר שוויון. הדירוג מעריך את 100 התכניות הראשונות בעולם לתואר שני במנהלל עסקים לשנת 2016, שעורך העיתון Financial Times, ומזמין גם את כל שאר התכניות (AMBA, AACSB, EQUIS) להירשם. השנה מגזין Corporate Knights דירג 123  תכניות סך הכול.
הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר הגיעה למקום ה-37 ברשימה. הדירוג ציין את התשתית שהפקולטה מטמיעה בשנים האחרונות בקורסים שאינם קיימים היום בבתי ספרר אחרים לעסקים: תכנית לפיתוח כלכלי וחברתי בנגב, קיימות ארגונית, ניהול סביבתי של עסקים, יוזמות חברתיות לשילוב עבודה ואסטרטגיות בניהול קיימות. כמו כן, מגזין Corporate Knights תיאר את המחקרים הייחודיים הנערכים בפקולטה לניהול, כמוו "הערכת אפקט הריבאונד בסביבת ניסוי טבעית: עדות ממגזר התחבורה הפרטיתת בישראל" שפורסם בכתב העת Energy Policy.
 
חדירה מתגברת לתחומי המעורבות 
פרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, הסביר את חשיבות הדירוג של Corporate Knights: "זהו אישור חשוב למאמצים הנרחבים שהפקולטה עושה, בשנים המעטות שעברו מאז הקמתה, לשלב חינוך לקיימות בלימודי הניהול ולהטמיע ערכי קהילה במנהיגות עסקית. יתר על כן, זוהי גם הכרה בחדירה המתגברת של הפקולטה שלנו לתחומי המעורבות וההתרחבות העולמיים."
תכנית מנדל לתואר שני במנהל עסקים במגמה למנהיגות חברתית, שהיא כשלעצמה תכנית פורצת דרך, קיבלה לאחרונה את מעמד EPAS של הקרן האירופית לפיתוח תחוםם הניהול (EFMD). זוהי התכנית הישראלית היחידה לתואר שני במנהל עסקים שהוכרה על ידי הארגון האירופי להסמכת בתי ספר לניהול.
התכניות המתאימות לדירוג "תכניות תואר שני במנהל עסקים לעולם טוב יותר" מוערכות על סמך מספר קורסי הליבה הקשורים לקיימות (כולל אחריות תאגידית ואתיקה), המכונים והמרכזים המוקדשים לתחום, והמחקרים בנושא קיימות שנערכו בפקולטה בשלוש השנים האחרונות. הדירוג תוכנן כך שיהיה אובייקטיבי ושקוף ויעודד השתתפות.
​​​​