$$News and Reports$$

09 יול' 2018

מלגה יוקרתית מטעם קרן מארי קירי, הניתנת לחוקרים מובילים מרחבי העולם, הוענקה לד"ר שלי לוי-צדק מהמחלקה לפיזיותרפיה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

תמונה של דר' שלי לוי צדק​​

מלגה זו מאפשרת שהיה בגרמניה כפרופ' אורחת לשלושה חודשים. במהלך שהותה בגרמניה, תחקור ד"ר לוי-צדק, בשיתוף עם ד"ר אוליבר מולר וד"ר פיליפ קלמייר, היבטים אתיים של שילוב רובוטיקה בשיקום לאחר שבץ. מחקר זה צפוי להוות בסיס לדיון נרחב על הדרכים הראויות לשלב טכנולוגיה בחיי היומיום ובזקנה ובשיקום בפרט. במסגרת שיתוף הפעולה יערכו החוקרים כנס איזורי בו ידונו חוקרים מתחומים שונים בנושאים אלה.  

 

בשנים האחרונות לוי־צדק מובילה את המעבדה לחקר הקוגניציה, הזקנה והשיקום , בפקולטה למדעי הבריאות ובוחנת את השפעות הגיל ומחלות על יכולת השליטה על תנועות הגוף, וכיצד ניתן לשפר ולהאיץ תהליכי שיקום בעזרת רובוטיקה. המחקרים שהיא עושה עשויים לסייע לאנשים עם מגבלות לנוע יותר בחופשיות כשאחד מהם עוסק במחלת הפרקינסון ובדרכים להפחית את סממני המחלה באמצעות תנועתיות. המחקר במעבדה מנוהל בגישה רב־תחומית, והסטודנטים בצוות מגיעים מרקעים שונים, הכוללים פיזיותרפיה, הנדסה, פסיכולוגיה ומדעי המחשב, ונעשה שיתוף פעולה עם חברי סגל ממדינות שונות ומתחומים מגוונים, הכוללים אף פילוסופיה.

לוי־צדק משמשת ראשת המסלול לתואר השני, וכן חברה במרכז זלוטובסקי למדעי המוח וביוזמת ABC לרובוטיקה. לצד זכייתה במלגה ומענקים מהקרן הלאומית למדע ואחרים, היא גם זוכת פרס הצטיינות לשימור חוקרים צעירים מבטיחים של הקרן השוויצרית פדגוג'יקה.