$$News and Reports$$

21 דצמ' 2017

סטודנטים לתואר ראשון במחלקה לרפואת חירום של הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נשבעו אמונים למקצוע על ידי פרופסור שמעון גליק, דיקן הפקולטה לשעבר

בטקס ההשבעה הראשון מסוגו בארץ, כ-120 סטודנטים לתואר ראשון הלומדים במחלקה לרפואת חירום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נשבעו אמונים בשבועת הפרמדיק. הטקס התקיים בפקולטה למדעי הבריאות במעמד דיקן הפקולטה הנוכחי, פרופסור עמוס כץ, חברי סגל הפקולטה ואורחים ממערכת הבריאות ומארגון מגן דוד אדום. 

במסגרת השבועה, נשבעו הסטודנטים להעמיד את טובת המטופל מעל לכל מחלוקת פנימית או חיצונית, לשמור על חייהם של המטופלים ולהעניק טיפול לכל אדם ללא הבדלי דת, גזע, מין, עדה לאום או העדפה מינית תוך הענקת טיפול בראייה אנושית וחמלה.

היוזמה לכתיבת השבועה באה על רקע התפתחות והתמקצעות מקצוע הפרמדיקים ועיקרה מנוסח על פי הקוד האתי ברוח ההוויה בעיר "באר-שבע" ויחידות מקצוע הפרמדיק.

ד"ר עמית פרנקל, ראש המחלקה לרפואת חירום אמר "המחלקה לרפואת חירום מכשירה את דור העתיד של אנשי רפואת החירום האקדמיים במדינת ישראל. לצד מקצועיות, שליטה בטכנולוגיות מתקדמות והכרת התורה החדשנית – אנו שמים דגש ייחודי על חמלה, סוגיות אתיות ויחסי אנוש. שבועת הפרמדיק הינה מהלך מתבקש, המעמיד את בוגרינו בשורה אחת עם כלל אנשי מערכת הבריאות המחויבים, מעל לכל עניין ומחלוקת, למסירות, דאגה וטיפול מיטבי בחולים".

המחלקה לרפואת חירום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מציעה תכנית לתואר ראשון "בוגר ברפואת חירום" המשלבת הסמכה במקצוע הפרמדיק לצד תואר אקדמי. תכנית זו מתבססת על מוקד המצוינות של הפקולטה למדעי הבריאות של האוניברסיטה בתחום הרפואה הדחופה, אשר זוכה להערכה והוקרה ארצית ובינלאומית, ומהווה מודל לחיקוי בפקולטות אחרות לרפואה בארץ ומחוצה לה.

 

 תמונת השבועה הפרמדיק

​​