$$News and Reports$$

10 יול' 2014
מאז תחילת מבצע ״צוק איתן״, סטודנטים במחלקה לרפואת חירום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרמדיקים אקדמאים לעתיד, מתנדבים בתחנת מד״א באר שבע.
 
ד״ר אורן וכט, המרצה אשר ארגן את ההתנדבות נאלץ להיפרד מתלמידיו ולצאת לשירות מילואים, אליו נקרא בעטיו של המבצע.
 
התנדבות זו היא אחת מיני פעולות התנדבותיות רבות של סטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מאז תחילת המבצע. כשלוש מאות סטודנטים וחברי סגל נענו לקול קורא מטעם פרויקט ״האוניברסיטה המתנדבת״, המופעל בשיתוף פעולה בין אגודת הסטודנטים, המרכז לחקר המוכנות והמענה למצבי חירום ואסון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ועיריית באר שבע. המתנדבים שובצו למשימות מגוונות בקהילה, בין היתר, במרכזי דחק, מעונות לילדי עובדים חיוניים, ביקורי בית אצל בעלי מוגבלויות, מענה במוקדים טלפוניים ועוד.
 
IMG-20140709-WA0016.jpg
חן ביטון, אפרת שראייר, ג'וש וינשטיין, אבינועם ליכטר, ספיר לאובשטיין, דיינה קלמנסו | צילום: יחסי ציבור
 
 
 
יצוין, כי הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון ידועים בהירתמותם לפעילות למען הקהילה בשגרה ועל כן אין זה מפתיע כי הרצון לסייע בעתות חירום אף גובר. מאגודת הסטודנטים נמסר כי עם הנחיית פיקוד העורף על ביטול מבחנים ועבודות, העדיפו רבים מהם להישאר בביתם בבאר שבע ולתמוך באוכלוסיית הדרום. על כן, מדור מעורבות של אגודת הסטודנטים הקים חמ"ל בשיתוף האוניברסיטה והעירייה, אשר תפקידו לנהל מאגר מתנדבים בחירום ולשבץ את הסטודנטים בהתאם לדרישות העולות מהעירייה. הסטודנטים אשר מעוניינים לסייע לאוכלוסייה הזקוקה לכך נרשמים למאגר באתר אגודת הסטודנטים. לאחר מכן, נוצר עמם קשר והם משובצים לאחד ממגוון המוקדים.
 
ההירתמות הייתה מהירה ובתוך יומיים מתחילת מבצע "צוק איתן" נרשמו למעלה מ-250 סטודנטים. כבר אתמול, יום ג', פעלו סטודנטים רבים במחוזות שונים ברחבי העיר, ורבים כבר שובצו למוקדים נוספים בימים הקרובים. בין היתר, פינו מספר סטודנטים מקלט בשדרות רגר על מנת שיהיה מוכן לשימוש לרווחת התושבים; במהלך השבוע יעבירו סטודנטים מגוון פעילויות בכפר הנוער "העוגן הקהילתי"; סטודנט נוסף יגיע למחלקת הרווחה העירונית ב'מרכז גילת' בבאר שבע, על מנת לסייע עם שיחות טלפון לאנשים כבדי שמיעה; בזכות שיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים של הפקולטה לרפואה ומדעי הבריאות באוניברסיטה, מגיעים סטודנטים רבים להתנדבות במעונות היום של ילדי עובדי סורוקה על מנת לאפשר להם שגרה מהנה של "חופש גדול".
 
יתרה מכך, אגודת הסטודנטים עומדת בקשר עם החמ"ל של ארגון 'לב אחד' ועוד מספר מוקדים, אליהם יישלחו מתנדבים נוספים במידת הצורך.