$$News and Reports$$

15 פבר' 2017
 
founders240117.jpg
בטקס מרשים ומרגש חנכה הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב את ככר המייסדים הנקראת על שמם של  הוגיה ומייסדיה, וזאת כאות הוקרה לתרומתם הייחודית על שפעלו לעיצוב חזונה ולהפעלתה כמודל למוסד חינוכי-אקדמי בנגב. הטקס התקיים במעמד נשיאת האוניברסיטה, המייסדים , אורחים מחו"ל  , בוגרים לדורותיהם וסגל הפקולטה . חימם את ליבם של המשתתפים הגעתם של מייסדי הפקולטה : פרופ' חיים דורון, פרופ' אשר סגל ופרופ' דן בנור, שהגיעו מלווים בבני משפחתם וכן הגעתם של ילדי המנוחים פרופ' משה פריבס ופרופ' אהרון אנטונובסקי.
 
בנוסף, ערכה הפקולטה טקס הסרת לוט של אבן שהוצבה בכיכר עליה נחקק: לכבודם של מייסדי הפקולטה למדעי הבריאות בנגב (1974) הוגי החזון להכשרת רופאים, חוקרים, ואנשי מקצועות הבריאות בעלי רגישות חברתית ומעורבות בקהילה: פרופ' משה פריבס, פרופ' חיים דורון, פרופ' דן בנור ופרופ' אהרון אנטונובסקי.  במסגרת הטקס , הוסר הלוט מעל האבן
 
פרופ' בנור נציג המייסדים אמר בנאומו "אנו המייסדים , שמנו לנו מטרה ליצור דור של בוגרים שיהיה אנושי, שידאג לחוליו ולא רק יטפל במחלותיהם, שיתייחס לבריאות, ולא רק להעדר מחלה, שיראה את הפרט במסגרת של משפחתו וקהילתו, שיראה רפואה מונעת כאחריותו הישירה, ושמטרת העל שלו תהיה איכות חייו של מטופליו".
 
דיקן הפקולטה, פרופ' עמוס כץ, אשר הנחה את הטקס העלה על נס את המייסדים ותרומתם הענפה והחשובה.
בתום הטקס הוזמנו המשתתפים להשתתף ביום עיון הבינלאומי שעסק במורשתו האקדמית של פרופ' אהרון אנטונובסקי.
 
בשנת 1973 החליטה המועצה להשכלה גבוהה בישראל (המל"ג) על הקמתו של בית ספר לרפואה במסגרת אוניברסיטת בן גוריון בנגב ובשיתוף עם קופ"ח הכללית ובית החולים המרכזי לנגב (לימים סורוקה). בשנת 1974 נפתחה שנת הלימודים הראשונה ובשנת 1981 סיימו 30 הסטודנטים הראשונים את לימודיהם. 
 
יוזמי הרעיון היו מנהלי המחלקות בבית החולים, ד"ר חיים דורון, המנהל הרפואי של קופ"ח בנגב (לימים מנכ"ל קופ"ח) ופרופ' משה פריבס, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. על מנת להפוך את החזון למוסד אקדמי פעיל גייסו פריבס ודורון  את פרופ' אשר סגל, רופא ומומחה לחינוך רפואי, פרופ' אהרון אנטונובסקי, סוציולוג של הבריאות  ופרופ' דן בנור, רופא כללי, אשר פעלו להקמת מוסד אקדמי לחינוך והכשרה של רופאים, חוקרים ואנשי מקצועות הבריאות בעלי רגישות חברתית ומעורבות בקהילה, עקרונות אשר הוטבעו במושג "רוח באר שבע" ומהווים אבן יסוד בחזונה של הפקולטה עד היום.