$$News and Reports$$

10 נוב' 2014
 
פרופ' עמוס כץ, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות

פרופ' עמוס כץ
, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות (בתמונה), בשיתוף יחידת המחשוב והיחידה לקשרי ציבור שבפקולטה, יזם הליך הצבעות ממוחשב, במטרה לשפר ולייעל את תהליך ההצבעות בפקולטה, בקרב חברי הסגל ולחסוך בעלויות כספיות, עבודה פקידותית ונזקים סביבתיים.
 
בחודש אוקטובר 2014,  בוצע מהלך ניסיוני (פיילוט) לבחור בהליך ממוחשב את  מנהל בית הספר למקצועות הבריאות ע"ש ליאון ומתילדה רקאנטי. הפיילוט נחל הצלחה רבה.
 
עד עתה הבחירות בפקולטה התקיימו בשיטה הרגילה. חברי הסגל, היו מקבלים בדואר הפנימי את פתקי ההצבעה, אותם היה עליהם להכניס למעטפה ולהביאם באופן אישי או לשולחם בדואר הפנימי לתיבת הקלפי, דבר, אשר הצריך השקעה של שעות רבות של עבודה, הדפסה גדולה של ניירת, לוגיסטיקה מורכבת ובהמשך טיפול בגריסתם.  בתום מועד ההצבעות, תיבת הקלפי , הייתה נפתחת על ידי ועדת הקלפי, ומניית הקולות הייתה נעשית באופן ידני.
 
לפרוייקט ייחודי זה, צוות מיחידת המחשוב של הפקולטה שכלל את דוד דה ליאו, ראש היחידה והמתכנתים בני קשת וליאור לוי, פיתח ושדרג יישום לתוכנה קיימת בפקולטה, חברי סגל בית הספר, קיבלו קישורית (לינק) ישירות למחשבם הפרטי, שכללה את שמות המועמדים, התאריכים בהן ניתן להצביע, וכן הרשאה אישית לבחירת המועמד המועדף עליהם.  בדרך זו , חברי הסגל יכלו להצביע ממחשבם האישי, תוך שמירה על חסיון וסודיות, ולחסוך מהם את הטרחה בלקחת את פתקי ההצבעה באופן אישי. בנוסף,  מניית הקולות נעשתה באופן ממוחשב, ובבקרת ועדת החיפוש, דבר אשר חסך בכוח אדם, זמן, ניירת מיותרת והחשוב מכל – הפחתת טעויות בספירת הקולות. בישום זה ישנה הקפדה רבה על חיסיון ההצבעה ופרטיות המצביעים.
 
לדברי פרופ' עמוס כץ "הפיילוט לבחירות בהן הליכי ניהול רישום הבוחרים, ההצבעה ומניית הקולות נעשים באמצעים ממוחשבים, הוכיח את עצמו. באופן זה יש לנו שליטה ומעקב על ההצבעות ומספרי המצביעים, ייעלנו את הליך הבחירות, מנענו טעויות אנוש (כמו סימון כפול או ספירה שגויה), הפחתנו את העלויות ,הכרוכות בהדפסה של כמות נייר גדולה וחסכנו שעות עבודה . לאור הצלחת הפיילוט, בכוונתי להרחיב הליך זה להצבעות נוספות המתקיימות בפקולטה. התגובות מחברי הסגל היו נלהבות ותומכות. הוסיף ואמר פרופ' כץ
"לא פחות חשוב, בדרך זו תרמנו לקמפוס ולסביבה ירוקה יותר".