$$News and Reports$$

12 פבר' 2017
פרופ' רון דגן הוכתר כיקיר באר שבע לשנת 2017
בטקס שנערך אמש, יום רביעי, ה-8.2.17, פרופ' רון דגן, חבר סגל הפקולטה ומנהל לשעבר של היחידה למחלות זיהומיות, במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה הוכתרה כיקיר באר שבע לשנת תשע"ז, 2017. אות יקיר העיר מוענק לתושבים מעוררי השראה, על עשייתם בתחומי החינוך, תרבות וספורט, מחקר ואקדמיה, קירוב לבבות וסובלנות, פעילותם הציבורית ומעורבותם למען העיר, הקהילה ולמען המדינה.
מתוך הנמקות לקבלת אות היקיר: פרופ' דגן הוא רופא וחוקר שהשפיע על תחום הטיפול במחלות זיהומיות בארץ ובעולם, תוך האדרת שמה של העיר באר שבע. פרופ' דגן נמנה עם סגל המרצים בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון מזה 33 שנים. תרומתו הייחודית של פרופ' דגן בתחום המחלות הזיהומיות זיכתה אותו בהוקרה בינלאומית, והוא חבר בוועדות בינלאומיות רבות המת...וות המלצות והנחיות בתחום.
בשנת 2007 הוענק לפרופ' דגן פרס "אלקלס" למדען מצטיין בתחום הרפואה. נוסף על כך הוא קיבל פרסים ומענקי מחקר נכבדים, וביניהם פרס " ביל מרשל" של ארגון ESPID
, פרס "סרוב" למצוינות במיקרוביולוגיה אנושית של האגודה הישראלית למיקרוביולוגיה ופרס "מייסד טבע" בעבור קידום הטיפול במחלות זיהומיות נוכח התגברות העמידות לאנטיביוטיקה.
יחד עם פרופ' כרמי, הוענק התואר גם לנשיאת האוניברסיטה, אלונה ברקת, פרופ' רון דגן, פרופ' עדי וולפסון, הרב ישראל-נתנאל וורצמן, רפאל (רפי) שטרית. עיטור על מפעל חיים הוענק למורטון מנדל.
 
פרופ' רון דגן מקבל את התואר מידי ראש העיריה, רוביק דנילוביץ':
 
צילום קבוצתי של כל מקבלי התארים
צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון