$$News and Reports$$

06 נוב' 2014
 
פרופ' יצחק מלצר
פרופ' יצחק מלצר
,  בוגר מחזור ד' של המחלקה לפיזיותרפיה , בפקולטה למדעי הבריאות, התמנה למנהל בית הספר למקצועות הבריאות ע"ש ליאון ומתילדה רקאנטי  במקומו של פרופ' יעקב גופס אשר סיים את תפקידו לאחר שש שנים.
 
פרופ מלצר עשה את התואר השני  והשלישי במדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואת הפוסט דוקטורנט ב- Neuro-Muscular Research Center שבאוניברסיטת בוסטון.
 
כיום משמש פרופ' מלצר כראש המעבדה לשיקום ולחקר התנועה. מבין עשרות הפירסומים המדעיים של פרופ' מלצר העיקרי שבהם עוסק בבקרת שיווי משקל בעמידה ובהליכה והקשר לנפילות בקרב קשישים, שורדי שבץ מוחי ועוד. בנוסף הוא חוקר את ההשלכות של הנפילות על אכות חיים ותפקוד גופני וקוגנטיבי בקרב אותן אוכלוסיות.
 
בעקבות מחקריו פיתח פרופ' יחד עם ד"ר אמיר שפירא מהמחלקה להנדסת מכונות, שבאוניברסיטה, מכשיר יחודי (פטנט) שמאפשר אימון שיווי משקל יעודי לשיפור רפלקסים בקרב קשישים. במסגרת המחקר נבדקה תכנית התערבות יעודית לשיפור תגובות שיווי משקל הרפלקסיביות הללו בקרב קשישים,.
 
בשנים 2011-2005 פרופ' מלצר כיהן כראש המחלקה לפיזיותרפיה, בפקולטה למדעי הבריאות. בתקופת כהונתו נפתחה תכנית התואר השני בפיזיותרפיה ובימים הללו המחזור החמישי מתחיל את לימודיו.
 
עבור פרופ' מלצר מינוי זה הינו סגירת מעגל.