$$News and Reports$$

13 מרץ 2017

תוכן
מערכת להחדרת מחטים חכמה ומהירה

​אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמרכז הרפואי של בית החולים לילדים בסינסינטי הכריזו על הקמת Xact Medical, חברה חדשה שתנסה למסחר מערכת להחדרת מחטים חכמה ומהירה (מערכת FIND).

המערכת משתמשת ברובוטיקה ובאולטרסאונד כדי לכוון ולהכניס מחט לגוף המטופל. פיתוח זה משמעותי במיוחד עבור ילדים, שכלי הדם שלהם קטנים ביותר, והדיוק בהכנסת המחט יכול להיות קריטי. המערכת תשפר את היכולות הקליניות של החדרת מחט מדויקת, מהירה ונוחה, דבר שיגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לגישה מוצלחת לכלי הדם בניסיון הראשון.

"העובדה שכמעט שליש מהניסיונות להכניס עירוי מרכזי לילדים נכשלים בניסיון הראשון אינה מקובלת עלינו", אומר ד"ר דניאל פון-אלמן, המנתח הראשי בבית החולים לילדים בסינסינטי. "הטכנולוגיה הזו יכולה להפחית באופן ניכר את חוסר הנוחות של המטופלים ואת משך התהליך, ולשפר את התוצאות עבור ילדים ומבוגרים".

הטכנולוגיה, שהומצאה ופותחה בשיתוף פעולה בין בית החולים לילדים בסינסינטי לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התחילה בשרטוט על גבי מפית בשנת 2012 והתקדמה במהירות מרעיון לאב-טיפוס. ד"ר פון-אלמן ופרופ' הוגו גוטרמן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המשמש יועץ טכני ל-Xact Medical, מינפו את המומחיות המשולבת שלהם ברפואה, במחקר ובהנדסה כדי לזהות צורך ולמצוא פתרון, שהוא זה שעומד כעת במרכז Xact Medical.

"השקת החברה ופיתוח הטכנולוגיה הזו הם עדות לשותפות שלנו עם בית החולים לילדים בסינסינטי, שמובילה להתקדמות בתחום הבריאות," אומר נטע כהן, מנכ"ל חברת ב.ג. נגב טכנולוגיות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "אנחנו מאמינים ש-Xact היא רק הראשונה מבין חידושים רבי-השפעה רבים שייווצרו משיתוף הפעולה הזה."

Xact Medical תתמקד, קודם כל, בהחדרת עירוי מרכזי לילדים ולמבוגרים והיא מתוכננת להתרחב לתחומים נוספים כמו ביופסיה. השלבים המיידים הבאים של החברה כוללים בדיקות נוספות וסקר שוק של אב-הטיפוס, במטרה לקבל אישור מה-FDA, מנהלת המזון והתרופות האמריקאית.

"אני מאמין שלטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל משמעותי לשפר את התוצאות אצל המטופלים ולהפחית עלויות למערכת הבריאות," אומר אנדרו קות'רל, מנכ"ל חברת Xact. "אנחנו בטוחים שבעזרת התמיכה הארגונית והכלכלית שיש לנו כרגע, Xact יכולה להשיג את מטרותיה לטווח הקצר והבינוני, תוך התקדמות לעבר מסחור".

המשקיעים הראשוניים ב-Xact הם המרכז הרפואי של בית החולים לילדים בסינסינטי וחברת CincyTech.