$$News and Reports$$

19 אוק' 2017

​​​החברה החדשה BGR מייעדת את, HydroCamel II אשר פותח על ידי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, לשימוש בטחוני ומסחרי וכן עבור מחקר, Technologies חברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הודיעה על הקמת חברתBG Robotics  למסחור, HydroCamel II הרכב התת-ימי האוטונומי הראשון שפותח בישראל (Autonomous Underwater Vehicle) על ידי חוקרים במעבדה לרובוטיקה אוטונומית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ההודעה על השקת החברה החדשה פורסמה לקראת כנס NexTech  שיתקיים מחרתיים, יום חמישי, ה-19.10.2017, בפארק לטכנולוגיות מתקדמות שליד האוניברסיטה.

ה-AUV (Autonomous Underwater Vehicle) הוא באורך 2.5 מטר ומיועד לשימוש צבאי, בטחוני, לתחום הנפט והגז, וכן עבור יישומים סביבתיים ומחקר ימי. צביקה גולדנר מונה למנכ"ל החדשה שתמוקם בבאר שבע, בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון.

על פי חברת MarketsandMarkets, שוק הרכב התת-ימי האוטונומי (UAV) יגיע להיקף של 1.2 מיליארד דולר עד שנת 2023, עם קצב גידול שנתי של 22% הנובע מהצורך הגובר באמצעי בטחון ברחבי העולם והגידול בתפוקת הנפט והגז. רכבים תת ימיים מסוג AUV נמצאים בשימוש נרחב ברחבי העולם גם לשם מחקר תת ימי, פריסת ואבטחת כבלי תקשורת בין יבשתיים, גיאולוגיה, וכן סוגים שונים של שימושים צבאיים.

“ה-HydroCamel II  משלב טכנולוגיות מתקדמות, כולל תמרון ברמת שש דרגות חופש ויכולת לצלול כמעט אנכית", אומר פרופ' הוגו גוטרמן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים וראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית. "עד כה יכולות אלו היו מוגבלות לכלי רכב תת-מימיים המופעלים מרחוק. (ROV) רכבים מסוג זה חייבים להיות קשורים עם כבל טבורי לספינה מארחת בכל עת, בעוד ש-HydroCamel II הוא אוטונומי לחלוטין".

בנוסף לאוטונטמיה מלאה ויכולת תמרון גבוהה, ה-HydroCamel II משלב גם אפשרות אינטגרציה מהירה עם חיישנים כגון סונרים, מצלמות, זרוע לאיסוף דגימות ועוד. לשם מתן פתרון כולל ללקוחות, החלה החברה בשיתופי פעולה עם יצרני חיישנים ייעודיים.

"BGR מציעה את הרכב התת ימי במחיר תחרותי  בהשוואה למחירי AUV באותה קטגוריה, דבר זה מאפשר לנו יתרון ברור בשוק", אומר מנכ"ל חברת BGR, צביקה גולדנר". אנו מאמינים כי הכלי התת-מיימי שפיתחנו ירחיב את שוק ה- AUV באופן משמעותי ויאפשר ליישם טכנולוגיות אוטונומיות בתחומים חדשים".



פרופ' הוגו גוטרמן מפעיל את הרכב התת-ימי האוטונומי הראשון:

​​


​​


​​​