$$News and Reports$$

08 יול' 2018


פרופסור (אמריטוס) הרצל אהרוני מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים התבשר לאחרונה כי הוא נבחר כעמית של האגודה האירופית לפיסיקה European Physical Society.

פרופ' הרצל אהרוני 

האגודה בחרה בשנת 2018 שני מועמדים בלבד לקבלת דרגת העמית ופרופ' אהרוני הוא האחד מהם. עד כה נבחרו רק שני עמיתים ישראלים לאגודה זו ופרופ' אהרוני הוא השלישי שזכה בכך.

בנימוקי הבחירה נאמר על פרופ' אהרוני:

"For his ground breaking contributions and accomplishments in the invention, research, development, and realization of wide range of practical, cost-effective, efficient, single crystal Silicon Light Emitting Devices and by pioneering a systematic transformation of physics into technology".

 

האגודה האירופית לפיסיקה אשר בשנה זו מלאו חמישים שנה ליסודה (נוסדה בשנת 1968) מאגדת בתוכה חברים העוסקים בכל תחומי המחקר וההוראה של הפיסיקה מארבעים ושתיים אגודות לאומיות אירופיות לפיסיקה ובתוכן האגודה הישראלית לפיסיקה.

פרופ' הרצל אהרוני הצטרף למחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת בן-גוריון בתחילת 1973 והיה חבר בצוות המקומי של מניחי היסוד למחלקה זו. הוא ממשיך ללמד באוניברסיטה. תחום עיסוקו המחקרי הוא בנושא חומרים והתקנים אלקטרוניים ואופטו-אלקטרוניים המבוססים על מוליכים למחצה. הוא זכה להכרה בין לאומית רחבה על הישיגיו ונבחר כעמית בשבע אגודות בין לאומיות 
(IET ,IOP,APS,SPIE,OSA,EPS,SAIEE). הוא היחידי בארץ שזכה לכך אי-פעם ובכך יצר תקדים. הוא גם זכה במספר ניכר של פרסי הוראה באוניברסיטה. בין השנים 2003-2015 היה IEEE-EDS Distinguished Lecturer וזכה על כך לשתי תעודות הערכה מטעם ה-IEEE. הוא גם קבל פרס בין לאומי יוקרתי על הישיגיו בהוראה(2010)מטעם "iNEER Achievement Award" (international advisory board of the International Network for Engineering Education &Research).