$$News and Reports$$

23 יונ' 2014
סטודנטים מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, זיהו בעיה בעידן המידע והחליטו למצוא לה פתרון.
 
כיום בעידן ה-Big Data אין כבר בעיה להשיג מידע, הוא נגיש וזמין לנו בכול מקום ובכול מצב. על כל חיפוש אנחנו נקבל אלפי תוצאות אפשריות והכמות רק הולכת וגדלה. בעולם האקדמי אנחנו עדים למעבר של חיפוש מידע אינטרנטי ושם במיוחד ניתן למצוא יותר מאמרים ויותר ידע אקדמי בכל יום שעובר.
יותר מאי פעם קיימת חשיבות מכרעת לייעול התהליך, שבו מידע גולמי הופך לידע רלוונטי. לכן, נטע וייס ודוד מושקוביץ' בהנחייתם של פרופ' מרק לסט וד"ר מרינה ליטבק, מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, החליטו לפתח אתר לתמצות אוטומטי של מסמכים אקדמיים.
המטרה היא שלא רק סטודנטים ישתמשו באתר, אלא קשת רחבה של חוקרים, מומחים ואנשי תעשייה, בדגש על מחלקות למחקר ופיתוח, אשר עבורן גישה קלה ויעילה לחידושים ועדכונים מהאקדמיה היא מהותית ביותר. אך למעשה, כל אחד אשר מעוניין בהרחבת אופקיו יכול להרוויח מהאתר. החזון מאחורי הפרויקט הינו יצירת חוויה של ידע איכותי ומהר ובו בזמן לקדם הנגשת אקדמיה לכל אחד בכל מקום.
תוכנות התמצות מבוססת על האלגוריתם MUSE, אשר פותח על ידי פרופ' לסט וד"ר ליטבק, אשר משיג תוצאות הן ברמת המסמך והן ברמת הספר. התוכנה זמינה בשלוש שפות- אנגלית, עברית וערבית. מה שמייעל את תהליך קצירת הידע הרלוונטי והתאמה אישית למשתמש.
האלגוריתם משתמש בקומבינציה לינארית של 31 מדדים סטטיסטיים, על מנת להעריך את חשיבות כל משפט לתמצות, לבסוף קוצר את המשפטים הרלוונטיים מחולל מהם סיכום. במהלך הפרויקט שיפרו הסטודנטים את הממשק הקיים ולמעשה יצרו את תוכנת התמצות המתקדמת ביותר. התוכנה נבדק הן בהשוואה לסיכומים מקצועיים והן על בסיס חווית משתמש.
 
התוכנה נחשפה לראשונה בכנס החדשנות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב,  Innovation 2014, שהתקיים ביום רביעי הבא, ה-18.6.2014, ביוזמת מרכז בנג'יס ליזמות וניהול הייטק הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר והפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטה:
 
ניתן להתרשם מ- Summy- כאן:
 
ראיון עם נטע וייס בתוכנית חמש בערב עם רפי רשף (ערוץ 10) ניתן לראות כאן (לקראת סוף התוכנית)
 
פרויק גם זכה לפרסום ב-"ידיעות אחרונות": הסוף לסיכומים למבחן