$$News and Reports$$

09 אפר' 2018

YANIV_GEORGIANS_IMG_0862 (Large).jpg
 

הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר אירחה משלחת של שישה עשר אקדמאיים וסטודנטים מהפקולטה לניהול של The Ivane Javakhishvili Tbilisi State University לשבוע של סמינרים משותפים עם חברי סגל וסטודנטים של הפקולטה לניהול, בשני הקמפוסים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בבאר שבע ובאילת.

פרופ' יניב פוריה, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול, ומנהל אקדמי של קמפוס אילת, אירח את הקבצה בקמפוס אילת ובאתרים תיירותיים בעיר אילת. במהלך הנסיעה לאילת נערכה הרצאה אודות תעשיית התיירות והמלונאות בישראל. לאחר סיור קצר בקמפוס אילת, ד"ר יניב בלחסן העביר הרצאה שעניינה היה המשאב האנושי במלונות באילת. אח"כ הגיעו חברי המשלחת לביקור בריף הדולפינים באילת שם למדו אודות הגישה הניהולית המייחדת מקום זה בו הדולפינים חופשיים להגיע ולעזוב את האתר. בהמשך הסיור חברי המשלחת התארחו בלשכת המידע לתייר של העיר אילת.

20180312_131232 (Large).jpgIMG_0986 (Large).jpg

 

 במסגרת היום השני לביקור, נערך סמינר במסגרתו ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות Prof. Ioseb Khelashvili סקר את מאפייני תעשיית התיירות בגאורגיה והאתגרים מולה ניצבת מדינה זו. בהרצאתו התייחס  Dr.Ioseb Khelashvili  לשיעור הצמיחה הגבוהה של תעשיית התיירות ולמאמצי השיווק בהם נוקט משרד התיירות הגיאורגי. בתום הסמינר נערך מפגש בו נדונו מספר אפשרויות לשיתופי פעולה בין חברי הסגל והסטודנטים.

 

פרופ' מיקי מלול, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית ניהל דיוני שולחן עגול בנושא פיתוח כלכלי אזורי, בו השתתפו גם חברי סגל ודוקטורנטים מהפקולטה לניהול, ומהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול. בין נושאי הדיון היו: פיתוח כלכלי באזורים כפריים, הגירה פנימית של המעמד היצירתי – מהן הסיבות להגירה לפריפריה?, איך מדיניות ציבורית יכולה להגביר חדשנות ואזורים פריפריים, מה תפקידו של המגזר השלישי בפיתוח אזורים פריפריים?

 

היום האחרון של הביקור הוקדש לפיתוח אזורי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב, והקבוצה התארחה בעיר חורה.

 

CAMEL_IMG_1155 (Large).jpg

IMG_1103 (Large).jpg
 

מדינת גאורגיה מתמודדת עם הסוגיות הנ"ל של תיירות בת קיימא, של הגברת טכנולוגיה, יזמות וחדשנות והקנטת החקלאות הענפי תעשייה לא מועילים. ייעוד המשלחת האקדמית מאוניברסיטת טביליסי הוא לחקור ולמצוא פתרונות, וחברי הסגל שלה מעוניינים במיוחד ביצירת קשרים אקדמיים עם הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר.