$$News and Reports$$

18 ינו' 2017

וועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, בראשותו של חה"כ יעקב מרגי, שדנה בעתידה של האקדמיה באילת, הגדירה את האקדמיה באילת כערך אסטרטגי לפיתוח העיר. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שיזם את הדיון בוועדת הכנסת, דיבר בלהט על חשיבותה האסטרטגית של אוניברסיטת בן-גוריון באילת לעיר. הוועדה תכנס ישיבה נוספת בנושא, בהשתתפות שר החינוך.

במוקד הדיון, שנערך ביום ב' ה- 16.1.17, עמד יישומו של דו"ח פרופ' חיים גורן, שמונה על ידי ות"ת (הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה), לבדוק כיצד ניתן לחזק את האקדמיה באילת. בדו"ח קובע פרופ' גורן כי יש לחזק את האקדמיה באילת תוך מתן התקנים והמשאבים הדרושים לכך.

בדיון השתתפו חברי הוועדה, רקטור אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' צבי הכהן, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, נציג ות"ת, פרופ' גורן שכתב את הדו"ח, ונציגי המוסדות האקדמיים בעיר. את קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון ייצגו פרופ' נדב ששר, המנהל האקדמי של הקמפוס, ינקי ירדני, ראש המינהל בקמפוס והילה לוי, סטודנטית שנה ג' לעבודה סוציאלית, שדיברה בשמם של הסטודנטים באוניברסיטה. עוד השתתפו בדיון נציגת מרכז הצעירים של עירית אילת, אורגל קדושי שמואל, וחבר מועצת העיר מתן בארי.

פרופ' הכהן הדגיש  את מחויבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לקמפוס אילת,  ואת הצורך להבטחת מימון הקמפוס לאורך זמן. פרופ' הכהן קרא לעיגון האקדמיה באילת בחקיקה אשר תבטיח את פעילותה ותקצובה לאורך זמן. פרופ' ששר ציין בדיון כי נכתבו ארבע תכניות בנושא, כולן רואות חשיבות בחיזוק האקדמיה והמלצותיהן דומות, אך אף אחת מהן לא יושמה עד כה.

במכתב המסכם את הדיון ציין יו"ר הועדה, חה"כ מרגי, כי בעיר אילת תנאים גיאוגרפיים ייחודיים המאפשרים קיומם של לימודים אקדמיים ייחודיים, וכי יש לחזק את האקדמיה בכדי לקדם את העיר.

 
יור ועדת החינוך.jpg