$$News and Reports$$

23 נוב' 2015

אוניברסיטת בן-גוריון באילת גאה להציג תערוכה משיריה של טלי אלון – סופרת ומשוררת, הלומדת באוניברסיטה תואר שני בניהול ויישוב סכסוכים. על רקע התערוכה מספרת טלי על ההזדמנות ללמוד שפתח בפניה הקמפוס האילתי, ועל השאיפה להמשיך ללמוד – עד לדוקטורט, ומעבר.

בקומת הכניסה בבניין בית הספר הבינלאומי למלונאות ותיירות בקמפוס אילת מוצגת מזה זמן תערוכת צילומים קסומים, של נוף ובעלי חיים ייחודיים לאזור. כעת הצטרפה אליה בקומה השנייה תערוכה המשלבת צילומים מרהיבים של גיא דרי, תיכוניסט מקיבוץ גרופית, ושירים מפרי עטה של טלי אלון, מנהלת תחום התנדבות במועצה האזורית חבל אילות וסטודנטית לתואר שני בניהול ויישוב סכסוכים.

תושבי אילת רואים באוניברסיטה מוקד לפעילות תרבות, ופוקדים אותה כדי ללמוד קורסי העשרה, לשמוע הרצאות במסגרת "בימת האוניברסיטה", ולדון בנושאים הבוערים של האזור בהיבט אקדמי, בכנסים וימי עיון הנערכים בקמפוס ופתוחים לקהל הרחב. תערוכות אמנות רבות הוצגו באוניברסיטה האילתית, אך התערוכה הזו מרגשת במיוחד, משום שהיא נותנת במה ליצירותיה של סטודנטית באוניברסיטה, טלי אלון.

טלי, סופרת ומשוררת שפרסמה כבר כמה ספרים לילדים ולמבוגרים, זכתה להציג את התערוכה במרפאה האזורית בחבל אילות ובשדה התעופה באילת. אך גם היא מתרגשת במיוחד מהצגתה באוניברסיטה, שאפשרה לה להגשים את חלום חייה: "תמיד רציתי ללמוד", מספרת טלי, "זה התאפשר לי רק בגיל מאוחר, וכתושבת האזור, אם לילדים ובעלת קריירה -  זה לא היה מתאפשר לי אם לא היתה אוניברסיטה באילת.  את התואר הראשון בלימודים רב תחומיים במדעי הרוח סיימה טלי "כמעט בהצטיינות" היא מחייכת. עם סיום התואר, היה ברור לטלי  שהיא ממשיכה לתואר שני, "והיום אני אומרת, גם לדוקטורט", היא מוסיפה.  לאחר התלבטות בחרה טלי בתואר השני בניהול ויישוב סכסוכים – והיא מרוצה מאוד מהבחירה.  

טלי כותבת כבר מגיל עשר. "כשהתחלתי לכתוב, האשימו אותי שאני מעתיקה מביאליק. היום אני מבינה את גודל המחמאה. כבר שנים יש לי חלום להציג שירים בצורת תערוכה – 'שיר על הקיר'. זו לא הדרך הקלאסית להציג שירה", מודה טלי. "אבל זו תכונת אופי מאוד דומיננטית אצלי לצאת מהקופסה. אני רואה דברים אחרת, למרות שאני דווקא מנסה לראות את הדברים כמו כולם". באחד משיריה המוצגים בתערוכה, טלי מנסחת זאת קצת אחרת: "רב האנשים מסתכלים על הזוית בצורה שונה", היא כותבת. גם על עבודתה של טלי אפשר לומר שהיא במובן מסוים 'מחוץ לקופסה': היא עובדת כמנהלת תחום התנדבות  במחלקה לשירותים חברתיים במועצה האיזורית חבל אילות. "לעומת המענה שמעניקה המחלקה לשירותים חברתיים, תחום ההתנדבות הוא קצת כמו רפואה משלימה מול רפואה קונוונציונלית", מסבירה טלי.  

"התערוכה נולדה כשגיא דרי, אז בן 15, ביקש להציג תערוכה מצילומיו הייחודיים, ואני רציתי להגשים את החלום שלי. החלטנו לחבר את שתי השפות לתערוכה אחת. בחרנו חומרים יחד, גם מתוך התמונות של גיא, וגם מתוך השירים שלי. זה היה תהליך. גיא בוגר מאוד בכל הקשור לאומנות שלו, ובשל גילו הצעיר, גם הוריו לקחו חלק בתהליך.

ואחרי שזה קרה, אני מבינה כמה דרך ההגשה המיוחדת הזו משפיעה. רוב האוכלוסיה לא קוראת שירה. הוצאתי כבר שני ספרי שירה, שבעיקר נתתי במתנה, ולא קיבלתי יותר מידי תגובות על הספרים. והתערוכה הזו מעוררת המון תגובות, שמרגשות אותי כל פעם מחדש".

טלי תערוכה.jpg

 

 ​​​טלי תערוכה.jpg 2.jpg