$$News and Reports$$

28 יונ' 2015
 

 לקראת סיום שנת הלימודים האקדמית, ערכו סטודנטים המסיימים את התואר הראשון בעבודה סוציאלית כנס בו הציגו פרויקטים  שערכו במסגרת ההכשרה המעשית במהלך שנת הלימודים. הפרויקטים ליוו מגוון אוכלוסיות רווחה: קשישים, נשים נפגעות אלימות, מבוגרים בשירות מבחן, חולי נפש מבוגרים, ועוד. אחדות מהעבודות עסקו בתמיכה בבני המשפחה של מטופלים כגון אימהות לילדים המתמודדים עם מחלת נפש.

 בעוד כל הפרויקטים נערכו בעיר אילת, עבודה אחת נוגעת בנושא בוער ברמה הארצית - הרפורמה בשירותי בריאות הנפש בישראל, שתיכנס לתוקפה בראשית חודש יולי. במסגרת הרפורמה, אמורות קופות החולים לקבל על עצמן את האחריות להענקת שירותי בריאות נפש לעמיתיהן. מתוך המרפאה לבריאות הנפש (מל"ה) ובהנחיית לימור רונן כהן מהמרפאה, עבדו הסטודנטיות שלהבת והודיה על הכנת קופות החולים לרפורמה מחד, ועל הכנתם של מטופלי מל"ה למעבר מאידך.

בנוכחות ראש העיר, מר מאיר יצחק הלוי, המנהל האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון באילת, פרופ' נדב ששר, פרופ' יונתן אנסון מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ותמר סדן לקס, מדריכה בכירה לעבודה סוציאלית,  הציגו סטודנטים שלושה מהפרויקטים: פעילות גינון טיפולי לקשישים בבית בלב, קבוצת יוגה מגע לנשים נפגעות אלימות, הכנה לרפורמה בבריאות הנפש וסדנא לניהול כעסים למבוגרים בשירות מבחן. רכז ההכשרה המעשית, אלי הלר, ברך גם הוא את הסטודנטים העומדים בפני סיום התואר. את האירוע חתמה הרצאת אורח מפי ד"ר ענת פסטה-שוברט: "לראות את הפיל או לעוף כמו ציפור – על הקולקטיב ועל האימפקט".

 תערוכת פוסטרים שסיכמו את הפרויקטים הוצגה בלובי האוניברסיטה, ואפשרה למוזמנים להתרשם מכל הפרויקטים שבוצעו בידי הסטודנטים, ובניהם: קבוצה לחיזוק הקשר בין אחים במרכז "אור שלום", קבוצת תמיכה והרחבת ידע לאימהות לילד המתמודד עם מחלת נפש, חיבור עולם העבודה למטופלים במרכז הגמילה "חוסן", ניהול קבוצת ידע להורים לילדים בגיל הרך מהמעון הרב תכליתי, וכתיבת ספר זיכרונות אישי כחלק מבניית נרטיב חיים שלם בקרב מבוגרים חולי נפש, תהליך במסגרתו אף חודשו קשרי משפחה של המטופלים.    

הסטודנטים שערכו את הפרויקטים, אחדים מהם כבר רשומים להמשך לימודים לתואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון באילת, יעשו בקרוב את צעדיהם הראשונים כעובדים סוציאליים – מקצוע מאתגר ומספק שאין צורך להכביר מילים בדבר חשיבותו. 

אנו בטוחים כי הסטודנטים, שנחשפו במהלך לימודיהם ללימודים תאורטיים, להתנסות מחקרית, להעצמה ערכית ולניסיון מעשי, יהפכו לעובדים סוציאליים למופת ומאחלים להם בהצלחה בהמשך דרכם.

project_socialWork.jpg