$$News and Reports$$

19 נוב' 2014

במלאת עשור לקיומו של קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת, לפני כשנתיים, קיבלה עיריית אילת החלטה להעניק לכיכר הסמוכה לקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון את השם "כיכר האוניברסיטה". עם סיום עבודות השדרוג בשדרות התמרים, רחוב מיתולוגי באילת, בו ממוקמת הכיכר, ממשה העירייה את הבטחתה. הטקס נקבע בסמיכות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ה. בטקס הענקת השם הבטיח ראש העיריה מר מאיר יצחק הלוי לקרוא גם לרחוב על שם האוניברסיטה, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף האנושי של העיר אילת.

בטקס צנוע בנוכחות פרנסי העיר ועובדי אוניברסיטת בן-גוריון באילת, הסירו ראש העיר מר מאיר יצחק הלוי והדיקנית פרופ' עמית את הלוט מעל השלט "כיכר האוניברסיטה". הכיכר, הממוקמת בשדרות התמרים פינת רחוב המלחה, בסמיכות לקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת, מהווה ציון גיאוגרפי למה שכל אילתי יודע – האוניברסיטה באילת היא אחד מהמוסדות המוכרים והנטועים ביותר בחיי היומיום של העיר אילת.

אין אילתי שלא מגיע לקמפוס – ללמוד לתואר שני, בקורס העשרה, או לשמוע הרצאה במסגרת סדרת "בימת הדיקנית לחברה, מדע ותרבות", שחשפה בשלוש השנים האחרונות את האילתים להרצאות במגוון תחומי דעת מפיהם של מיטב המרצים. אין אילתי שלא פוגש את הסטודנטים מהקמפוס – כעובדים בעיר, או כחונכי פר"ח של ילדיו.

אם בעבר היה אילת ידועה כבירת הנופש של ישראל, כיום, קמפוס אילת מזוהה עם העיר גם ברחבי המדינה. כ 80% מהסטודנטים בתואר הראשון מגיעים מרחבי הארץ, ובכך מגוונים את המרקם האנושי בעיר. בתואר השני ובלימודי תעודת ההוראה קרוב ל 100% מהסטודנטים הם תושבי אילת והערבה. בכך מגשימה האוניברסיטה באילת את תפקידה בהנגשת ההשכלה האקדמית לתושבי העיר המרוחקת.

עבור דיקנית קמפוס אילת, פרופ' מירי עמית, מעגל התנועה שהוכתר בשם "כיכר האוניברסיטה" הוא גם סגירת מעגל אישי: "הגעתי לאילת לראשונה בשנות השבעים ושימשתי בעיר כמורה למתמטיקה ופיזיקה. באילת דאז, אוניברסיטה היתה משהו שאי אפשר אפילו לחלום עליו. מעבר לחלום. הכיכר שאנו חונכים היום, היתה אז הקצה של העיר אילת. כמעט סוף העולם. היום היא ממש בטבורה של העיר. יש סימליות בכך. גם האוניברסיטה היא היום חלק ממרקם החיים באילת. אין זה מגדל שן מתנשא, אלא מגדלור המפיץ על סביבתו את אורן של המצוינות האקדמית והקהילתית. עזבתי את אילת ולאחר שנות לימודים ועשייה אקדמית, חזרתי לכאן לפני ארבע שנים וחצי כדיקנית. היום, אני עומדת כאן וסוגרת מעגל. מעל במה זו אני רוצה להודות לאנשי האוניברסיטה ולהנהלתה, לפרנסי העיר אילת ולראש העיר ולכל העושים במלאכה: יישר כוח".  


Kikar-news.jpg