$$News and Reports$$

16 מאי 2015
 
שבוע סוער עבר על אוניברסיטת בן-גוריון באילת, עם שלל אירועים בניחוח בינלאומי: מיום גרמניה, דרך אנוסת ספרד דונה גרציה, ועד סלסה קובנית. אירוע השיא היה היום הפתוח, במהלכו ביקרו מתעניינים בלימודים מרחבי הארץ בקמפוס המרוחק. רובם המכריע של הסטודנטים בתואר הראשון באילת אינו בני האזור, וכדי לעודד מתעניינים להיחשף לאוניברסיטה האילתית, תרמה חברת ארקיע, זו השנה השישית ברציפות, טיסה לאילת וממנה לאורחי היום הפתוח. 

בראשית השבוע אירח קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת "יום גרמניה" שנערך ביוזמת מכון גתה ובארגונו. האירוע קוים לציון  50 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל וגרמניה, ובמהלכו דגמו האורחים תרבות ושפה גרמנית בשלל החושים: החל מטעימות אוכל גרמני טיפוסי והדגמת בישול שערך המאסטר שף תום פרנץ, דרך מופע תיאטרון אינטראקטיבי ששילב גרמנית ועברית וכלה בהופעה אנרגטית של הלהקה הגרמנית Einshoch6, ששילבה מוסיקה קלאסית בעיבוד קליל לצד שירי היפ הופ  בגרמנית. 

האוניברסיטה באילת מרבה לפתוח פעילות אקדמית לקהל הרחב, והשבוע הבינלאומי סיפק הזדמנות מצוינת לכך, כשהסופר יצחק גורמזאנו התארח בקורס של ד"ר רונית גז, מהחטיבה לספרות. הקהל הרחב הוזמן להשתתף ברב שיח עם הסופר, לכבוד טרילוגיית הרומנים שכתב על דונה גרציה, אנוסה (ששבה לחיק העם היהודי) מספרד של המאה השש עשרה. "יצחק גורמזאנו גורן", מסבירה ד"ר רונית גז,  "עוסק מזה שני עשורים בדמותה המרתקת של דונה גרציה - אנוסה מספרד של המאה השש עשרה, ששבה לחיק העם היהודי. ברומאנים : "השקר הקדוש", "מלכת הפיננסים" ו"קדחת ונציאנית" ממצב גורמזאנו-גורן את דונה גרציה כהוגה הראשונה של הרעיון הציוני-מדיני להתיישבות היהודית בטבריה. הוא מחלץ דמות מרתקת זו מערפילי ההיסטוריה ומעניק לה חיוניות, חיות, אנושיות, חריפות-שכל ויצריות נשית שופעת. האימפריה המפוארת שהיא יורשת מבעלה המנוח מעניקה לה את הכוח להתמודד כאישה בעולם של גברים. בזמן שנשים היו נטולות השכלה, מיועדות לתפקידים מסורתיים, ומודרות ממרחבים תרבותיים וציבוריים, דונה גרציה מפלסת לה מקום של כבוד במרחבים הכלכליים, פוליטיים ולאומיים" מפרטת ד"ר גז. "היה זה ערב מעניין ולו רק בשל העובדה שסופר גבר יצא למסע ממושך להתוודע לדמות נשית, תוך שהוא מפלס לה מקום של כבוד מעל בימת ההיסטוריה", היא מסכמת. רב השיח היה גם הזדמנות להיפרד מראש החטיבה לספרות 
באוניברסיטת בן-גוריון באילת, פרופ' תמר אלכסנדר, אשר יזמה את פתיחת החטיבה באילת, ולקבל את פני מחליפה בתפקיד – ד"ר חיים וייס. 

בשיאו של השבוע, הגיעו מתעניינים מרחבי הארץ בטיסה חינם ליום פתוח בו נחשפו לאפשרויות הלימודים בקמפוס האילתי של אוניברסיטת בן-גוריון, למעונות ולמלגות הייחודיות שהוא מציע. 

את סופו של השבוע הבינלאומי ציינה יוזמה חדשה של הילה לוי, סטודנטית בקמפוס: ערב סלסה קובנית חינמית-חברתית, ראשון - בתקווה שיהפוך למסורת. מעתה ובכל יום א', ייערך ערב שראשיתו בשיעור סלסה קובנית מהצעד הראשון, והמשכו במסיבה לרוקדים חדשים ומנוסים. המדריכות, הילה לוי, הדר פרץ וסיוון ליעוז, כולן סטודנטיות בקמפוס, תורמות מזמנן ללא תשלום, הקמפוס תורם את המקום ומערכת ההגברה, והסטודנטים נקראים להביא עמם כיבוד ושתיה, שיהפכו את החוויה לחברתית -  תרתי משמע.​​
​​​​​​​​​