$$News and Reports$$

27 יונ' 2015
 

את סיומה של שנת הלימודים האקדמית בחרנו לסיים ברצף אירועים שהפנו את הזרקור למצוינות אקדמית ומחקרית של סטודנטים. פוסטרים המציגים פרויקטים של מסיימי תואר שני במנהל ומדיניות החינוך, של סטודנטים שנה ג' בתואר ראשון בניהול וכאלה המסכמים פרויקטים במסגרת התואר הראשון בעבודה סוציאלית, אלה גם אלה מתמקדים בנושאים הקשורים לעיר אילת, הוצגו לראווה באוניברסיטה בשבוע שחלף. את שיאו של השבוע ציין טקס מצטיינים, כהוקרה למרצים ולסטודנטים מתוכניות שונות שהצטיינו בלימודיהם בשנת תשע"ד. במהלך הטקס זכו גם סטודנטים לתואר ראשון בביולוגיה ימית בפרס ע"ש חנה ויוסף בן-אשר. הפרס, המוענק עבור פרויקטים מחקריים בתחום, נתרם כבכל שנה על ידי משפחת בן-אשר, לזכר הוריהם. באופן לא צפוי נפתח טקס המצטיינים בשירת "happy birthday".

היחס האישי לו זוכים סטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון באילת מהמרצים ומהסגל המנהלי לא פסח גם על מייגן רוסו, סטודנטית מצטיינת לתואר שני בביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, שהגיעה מדרום אפריקה לאילת לצורך הלימודים. מייגן, שחגגה ביום הטקס גם את יום הולדתה, חולקת את התאריך עם ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, כך שאת הטקס בחר המנהל האקדמי, פרופ' נדב ששר, לפתוח בשירת happy birthday  בציבור.

בברכתו ציין ראש העיר כי הוא רואה בערך ההצטיינות חשיבות אסטרטגית, ולכן כערך המוביל את העשייה בעיר אילת. בהתייחסו לעתיד האוניברסיטה באילת הפנה דברים למועצה להשכלה גבוהה ולהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "מכאן אנו יוצאים באמירה ברורה, נחושה ולא מתפשרת שהעיר אילת חייבת לטפח, להמריץ ולעודד את נושא האקדמיה בעיר. יש להגדיל את מספר הסטודנטים ואת נפח המסלולים האקדמיים. טקס מצטיינים כזה נותן לי כוח להאמין בצדקת הדרך הזו. עלינו להביא לכאן אלפי סטודנטים, ואני מאמין באמונה שלמה בצדקת הדרך הזו. ואנחנו בדרך הנכונה לעשות זאת", הוסיף. כן הודה ראש העיר למשפחת בן-אשר, הדואגת כל שנה לפרסים לסטודנטים מצטיינים בביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, מתחומי הדגל של האוניברסיטה והעיר.

פרופ' יפתח בן אשר, בנם של חנה ויוסף בן אשר ז"ל, הציג בפני הקהל את פועלו של אביו, חבר הכנסת הראשונה והשניה, יוזם חוק הצבי והאלמוג. החוק, נולד מהיכרותו של בן-אשר עם ערכי הטבע הייחודיים לאילת, והניח את היסודות  למדיניות השמירה על הטבע במדינת ישראל. פרופ' בן אשר חילק את התעודות למצטיינים לצידו של המנהל האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון באילת, פרופ' נדב ששר. ראש המחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' ג'רי אייכלר ברך את המצטיינים באחלו: "אתם בקמפוס אילת תצטיינו מדרום צפונה, ואנחנו מבאר-שבע נצטיין מצפון דרומה למטה, וניפגש באמצע – במדינה טובה יותר".

לראשונה בטקס מצטיינים באוניברסיטת בן-גוריון באילת, זכו להכרה גם מרצים מצטיינים: ד"ר רועי טל מהמחלקה לעבודה סוציאלית, מר ליעד גרינפלד מהמחלקה לכלכלה, מר יהודה בר לב מהמחלקה לתקשורת וד"ר לימור מעודד-דנון מהמחלקה לסוציולוגיה, אשר ברכה בשם המרצים הזוכים. בשם הסטודנטים המצטיינים ברך רועי פלג, סטודנט שנה ב' לעבודה סוציאלית. 

את החלק האקדמי בטקס סיפקה הרצאתו של פאבל לויתין, המסיים בימים אלו את לימודיו לתואר ראשון בניהול, בה הציג פרויקט שערך עם עמיתיו דן סמדג'ה, משה טוביה והדר רסוני במסגרת הקורס ניהול עסקים בישראל. בפרויקט, בהנחיית הדוקטורנטית מירי ארביב, מרכזת הקורס, חקר הצוות את הדרכים להקל את העומס משונית האלמוגים הייחודית למפרץ אילת והציע פתרונות יישומיים לאתגר.    

בשיאו של הטקס, עלו על הבמה בזה אחר זה הסטודנטים המצטיינים, והוכיחו שמצוינות אפשרית בכל גיל: מסטודנטית עתודאית ועד מבוגרים שהתפנו  לרכוש השכלה אקדמית רק בשלב מאוחר בחייהם, לצד ניהול קריירה ומשפחה. בלטו ברשימת המצטיינים 13 סטודנטים באילת הנמנים על מצטייני אוניברסיטת בן-גוריון בנגב כולה, מתוכם שלוש בדרגות ההצטיינות הגבוהות ביותר – הצטיינות יתרה מטעם הדיקן (איריס שנייד וקשת חמו)  ומטעם הרקטור (ניצן זעפרני) - אוניברסיטת בן-גוריון באילת על מפת ההצטיינות האקדמית בנגב. 
20150618_181310.jpg