$$News and Reports$$

27 ינו' 2014
21-01-2014_176.jpg
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ונשיאי שתי האוניברסיטאות, פרופ' רבקה כרמי וד"ר ריצ'ארד פלוריזון  במעמד החתימה
במעמד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו וראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, ובהשתתפות נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי ונשיא אוניברסיטת דלהאוזי (Dalhousie), ד"ר ריצ'ארד פלוריזון, נחתם היום (יום שלישי ה-21.1.2014), מזכר הבנות הדדי לשיתוף פעולה בהקמת ופיתוח מרכז עולמי מוביל ללימוד וחקר מדעי הים באילת.
 
"אנו רואים הזדמנויות גדולות בשיתוף הפעולה המדעי, המחקרי והטכנולוגי, בין שתי האוניברסיטאות", ציין הרפר, בטקס החתימה שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים.
 
שיתוף הפעולה ההדדי בין שתי האוניברסיטאות  יאפשר לחוקרים, לסטודנטים ולתעשיה לקדם ולפתח תחום חשוב זה ויתבטא בפרויקטים מחקריים ומדעיים משותפים, קורסים של למידה מרחוק, קורסי שטח בשתי המדינות (אילת בחורף, הליפקס בקיץ), לצד כנסים וסדנאות מדעיות. שתי הסביבות הימיות השונות-של ים סוף וצפון האוקיאנוס האטלנטי מספקות אכסניה מושלמת ללימוד ומחקר מדעי בסיסי ומתקדם, תוך פתיחת צוהר למימוש הפוטנציאל האקולוגי הגדול של תחום ייחודי זה.
 
מטרת מזכר ההבנות הוא למצב ולהפוך את אילת למרכז מחקר שיפגיש חוקרים ומדעני ים מכל העולם לשיתופי פעולה במחקרים בסיסיים ותעשיתיים ויביא לפיתוח תכניות של חדשנות חינוכית בינלאומית והכשרת כוח אדם מעולה בתחום זה.
 
הקמת המרכז החדש ללימוד מדעי הים מתאפשרת הודות לסיועו הנדיב של התורם הקנדי סיימור שוליך ובסיוע פדרציית.UJA
 
"הזרז והמחולל של המיזם הייחודי הזה הוא סיימור שוליך, שבזכות החזון מרחיק הלכת והנדבנות שלו, טמון בו פוטנציאל להפוך למרכז עולמי למחקר ימי, המשותף לאוניברסיטת דלהאוזי ואניברסיטת בן-גוריון. שוליך, ביחד עם התבונה ועבודת השטח, בהובלתה של סגנית הנשיא למחקר, מרתה קראגו, והקשרים המדעיים המצוינים של מרלון לואיס וחוקרים אחרים באוניברסיטת דלהאוזי מול אוניברסיטת בן-גוריון, העניקו לנו את המומנטום הקריטי לקידום את השותפות הזו", אמר נשיא אוניברסיטת דלהאוזי, ד"ר ריצ'ארד פלוריזון.
 
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, אמרה כי המרכז החדש למדעי הים באילת, פרי שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת דלהאוזי בקנדה, צופן בחובו פוטנציאל בלתי נדלה להעמקת חקר ולימוד ההיבטים השונים של הסביבה הימית, תוך פיתוח המשאבים הטמונים בו, לטובת המדע והתעשיה גם יחד. "הים מכסה כ-70% משטח כדור הארץ, והינו בסיס חיוני לקיומנו. עם זאת, רובו עדיין בלתי נחקר וצופן תעלומות ופוטנציאל שלא ישוערו. אנחנו מאמינים  ששותפות זו תחזק את המדע העדכני בתחום זה בשתי האוניברסיטאות, ותציב את המיזם הייחודי הזה בחזית המחקר העולמי", ציינה פרופ' כרמי. בטקס החתימה על מזכר ההבנות ההדדי השתתף גם רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' צבי הכהן.
 
21-01-2014_052.jpg
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי ונשיא אוניברסיטת דלהאוזי, ד"ר ריצ'ארד פלוריזון חותמים על מזכר ההבנות בלשכת ראש הממשלה. עומדים לידם, רקטור אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' צבי הכהן וסגנית הנשיא למחקר של אוניברסיטת דלהאוזי, מרתה קרגו