$$News and Reports$$

06 יונ' 2016
ב- 30.05.2016, התקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ערב הסיום של התיאטרון הקהילתי.
 
צילום - My Israel Photos
 
 
 
פסטיבל תיאטרון תכנית הדירות הפתוחות ע"ש ליליאן ולארי גודמן שבמחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה הוא פרי יצירה של שיתוף פעולה בין סטודנטים לתושבי השכונות בבאר שבע. הסטודנטים מביימים את ההצגות ואחראים על גיבוש הקבוצות והנחיית סדנאות תיאטרון לאורך כל השנה.
 
תהליך זה מגיע לעיצומו בערב ההצגה בו סיפוריהם האישיים והחברתיים של השחקנים מועלים על הבמה. האירוע, בהפקת הסטודנטים, מאפשר בערב אחד מפגש מרגש וייחודי בין עולים וותיקים, יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים. כולם זוכים להזדמנות להעלות את קולם על הבמה, בהפקה מושקעת ומיוחדת במינה.
 
זמירה רון, המנחה המקצועית של הסטודנטים ומחלוצות התיאטרון הקהילתי בישראל, מלווה את הסטודנטים מתחילת השנה ועד לרגע האחרון והמרגש בו השחקנים  עולים לבמה.  תהליך הכשרת הסטודנטים מתחיל בסמינר בן שלושה ימים לפני תחילת הלימודים ונמשך לאורך הסמסטר הראשון של הלימודים. לאחר גיבוש החומרים שעלו מן הסדנאות עם תושבי  השכונות, כותבים הסטודנטים טקסט רשמי של ההצגה ומתחיל האקשן האמתי: בימוי השחקנים! זמירה עוברת מקבוצה לקבוצה ומנחה את הסטודנטים כיצד לייעל את הבימוי, העמדת השחקנים, התפאורה וכו'.
 
הטקסטים של ההצגות נכתבו בהשראת העבודה של הסטודנטים עם השחקנים, ולמעשה הם מספרים את סיפורם של תושבי השכונות. בכך למעשה משמש התיאטרון הקהילתי כלי ביטוי לקולותיהם המיוחדים והמודחקים בחברה הישראלית. משנה לשנה נושאי ההצגות חושפים לקהל את אמירותיהם החריפות של השחקנים כלפי העוולות החברתיות בישראל: מאבק מול הבירוקרטיה של אישה נכה, התמודדותה של נערה ערביה עם משבר זהות ומאבקם של תושבי השכונות הוותיקות נגד הזנחה ברחובות. על אף הנושאים הקשים, השחקנים מעבירים את המסרים החברתיים הללו לעתים בהומור ועושים זאת עם המון אהבה: "זה שינה לי הכל, את כל הדרך שבה אני מתנהגת בבית, בבית הספר", אמרה אחת המשתתפות, עובדת במערכת החינוך. "היה מאד קשה לראות את הסיפור שלי על הבמה, אבל בסוף, זה היה מדהים".